Stáj Buggyra odjížděla ze druhého podniku letošního ročníku ME tahačů na Hungaroringu se smíšenými pocity. Adam Lacko mohl být spokojený. Po trápení v Misanu vybojoval tři pódia včetně jednoho vítězství a po skončení víkendu si pochvaloval změny, ke kterým na tahači pro letošní sezonu došlo. Téo Calvet sice ve čtvrtém závodě sahal po vítězství, nakonec ale musel kvůli problémům s brzdami odstoupit. Během víkendu si navíc připsal i další dvě odstoupení.
Že by tentokrát mohlo pro Lacka jít o lepší víkend než v Misanu, kde bral pouze dvě pátá místa a ve dvou závodech odstoupil po kolizích se soupeři, ukázala již první maďarská jízda. Zde sice po startu ze třetí pozice neudržel za svými zády Jochena Hahna a cílem projel jako čtvrtý, i tak ale dosáhl na svůj dosud nejlepší výsledek v sezoně. Ten měl ale v dalším průběhu víkendu ještě vylepšit.
Stalo se tak již při druhém sobotním závodě. Do něj sice po otočení nejlepší osmičky z prvního závodu startoval pátý, hned v úvodu se ale byl schopen propracovat do čela. Během prvních metrů však došlo k několika incidentům, po nichž museli odstoupit mimo jiné šampioni Norbert Kiss, Antonio Albacete nebo Jochen Hahn. Byly vyvěšeny červené vlajky a Lacko tak znovu musel začínat z páté pozice. I tentokrát se mu z ní ale podařilo vystoupat vzhůru a dojel si pro premiérové vítězství v sezoně.
Na stupních vítězů navíc rodák z Čeladné nechyběl v ani jednom z nedělních klání. Zatímco třetí závod pro něj skončil stříbrnou příčkou, v posledním čtvrtém bral bronz. Po skončení podniku tak u něj pochopitelně panovala spokojenost.
"Máme za sebou po dlouhé době velmi úspěšný maďarský víkend, protože na Hungaroring jsme se nikdy moc netěšili. Letošní změny na autě se osvědčily. Handicapový (čtvrtý - pozn. red.) závod byl řežba až do posledního kola, kdy jsem předjel Saschu Lenze a tím jsem se probil až na stupně vítězů," neskrýval Lacko svou radost.
Maďarské výsledky Lackovi pomohly i k posunu nahoru v průběžném pořadí. Ze sedmé pozice povyskočil na čtvrtou, kterou nyní drží s 59 body. Před ním jsou Norbert Kiss (101 bodů), Sascha Lenz (83 bodů) a Jochen Hahn (78 bodů).
Nechybělo ovšem mnoho a Buggyra si mohla z Hungaroringu odvážet dva triumfy. Kromě Adama Lacka byl totiž k zisku vítězství blízko také Téo Calvet. Francouz obsadil ve třetím závodě víkendu osmé místo a díky tomu získal pro závěrečnou jízdu pole position. V čele se byl schopen držet i po většinu závodu, tři kola před koncem mu ale selhaly brzdy a musel odstoupit. Kvůli porušení pravidel parc fermé po závodě byl navíc později vyloučen.
Nedělní odstoupení ale nebylo jedinou komplikací, kterou musel Calvet během víkendu řešit. V prvním sobotním závodě totiž došlo hned po startu ke kontaktu mezi ním a Shanem Breretonem. Calvet tento incident odnesl proraženou zadní pneumatikou. Do cíle sice dojel, skončil ale až jedenáctý. Ve druhém závodě sice při chaotickém startu také schytal rány od soupeřů (rány ale rozdal i on sám a pro start třetího závodu dostal trest pěti míst) a ocitl se v hodinách, na restart ale zvládl nastoupit. Ani v tomto případě ovšem nebylo jeho účinkování dlouhé. Hned na výjezdu z první zatáčky měl totiž kontakt se Saschou Lenzem, po kterém na jeho tahači praskla levá přední pneumatika. Následovalo odstoupení.
Nevydařený víkend měl pro Calveta dopady pochopitelně i v celkovém pořadí. Zde se propadl ze šesté pozice na osmou. V hodnocení Promoter´s Cupu, které v Misanu vyhrál třikrát ze čtyř jízd, pak přišel o vedení. Nyní je druhý a ztrácí tři body na vedoucího Shanea Breretona.
"Na závěr jsem zažil skoro dokonalý závod. Startoval jsem z první pozice a tu jsem si držel až do chvíle, než přišly problémy s brzdami. Na Hungaroringu jsem měl hodně smůly, byl to takový černý víkend. Ale tak to při závodění občas bývá a doufám, že se to změní už příští víkend v Nogaru," okomentoval Calvet víkend na Hungaroringu.
Během nadcházejícího víkendu v Nogaru se Calvet jednorázově vrátí do francouzského šampionátu tahačů. V něm si loni dojel pro titul.
Mistrovství Evropy bude pokračovat o víkendu 2.-3. července na Slovakiaringu. Tam se šampionát vrátí poprvé od roku 2019.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.