U RTR projects zažili v úterý na Pannonia Ringu další úspěšné vystoupení v letošní sezoně Carbonia Cupu. Zatímco Jan Mareček skončil ve skupině C čtvrtý celkově a v klasifikaci C5 získal další vítězství, jeho týmový kolega Patrik Knopp se také ukázal v dobrém světle. Při svém prvním automobilovém závodě v životě dorazil do cíle jako sedmý mezi účastníky skupiny C. Ve třídě C5 skončil dokonce druhý hned za svým kolegou Marečkem.
V hodnocení C5 šlo pro Marečka už o čtvrtý letošní triumf. Díky němu si upevnil vedení v průběžném pořadí: "Bylo to bezproblémové. Všechno klapalo a moc hezky jsem si zazávodil. Jelo méně aut, takže se zas tolik nepředjíždělo. Podařilo se mi ujet soupeřům za mnou a pak už jsem si jen hlídal situaci v zrcátkách. Z pohledu zajetého času jsem ale hodně vylepšil svůj osobní rekord na této dráze," měl v cíli radost Mareček.
Pro Marečka šlo o první start na Pannonia Ringu po třech letech. Poprvé zde tedy jel na nově položeném asfaltu. A uznává, že tato změna maďarskému okruhu trochu prospěla.
"Je to znát, ale není to zase nic dramatického. Asfalt tu není v zas tak dobrém stavu jako třeba v Mostě, kde je udělán pečlivě a hezky. I tady je ale cítit, že je to lepší a můžete zde jezdit rychleji než dříve," dodává.
Marečkovo vítězství na Pannonia Ringu znamená, že stáj RTR projects zatím letos nepoznala v rámci třídy C5 porážku. Kromě čtyř triumfů Marečka totiž letos dvakrát vystoupal na nejvyšší stupeň také Milan Sitnianský.
Kromě Jana Marečka nastoupil na Pannonia Ringu s vozem KTM X-Bow RR stáje RTR projects také Patrik Knopp. Pro staršího bratra letošního účastníka seriálu ADAC GT4 Germany Josefa Knoppa se jednalo o první závod s autem v životě. A při svém debutu se rozhodně neztratil. Zatímco celkově dojel sedmý, v hodnocení C5 skončil na druhé pozici za Marečkem.
Se svou premiérou byl Knopp spokojen. "Určitě to pro mě byl velký zážitek. Jsem rád, že jsem to absolvoval. V kvalifikaci jsem si vyjel deváté místo, což nebylo vůbec špatné. Při samotném závodě se mi pak podařilo předjet ještě dva jezdce," uvedl.
Knopp byl současně velice vděčný stáji RTR projects a svému týmovému kolegovi Janu Marečkovi. Právě jim totiž připisuje největší zásluhu za pokrok, kterého během podniku dosáhl.
"Na tom, jak jsem si v jednotlivých jízdách vedl, má velkou zásluhu celý tým. Všichni jsou tu skvělí, mechanici, inženýři a tak dále. Po každém tréninku jsme koukali na onboard záběry. Říkali mi, co dělám špatně, co dobře a kde se mám zlepšit. I díky jejich radám jsem se byl schopen mezi tréninky zlepšovat. Nedokázal bych si to bez nich představit. Bez jejich rad bych vůbec nevěděl, kde se mám zlepšovat a proč. Myslím si, že celkově je pro nezkušeného jezdce nemožné najít bez takového zázemí cestu ke zlepšení," váží si podpory ze strany týmu.
Knoppova výkonnost udělala dojem i na Jana Marečka: "Hodně jsme se na Patrika zaměřovali a snažili jsme se ho posouvat dopředu. A musím říct, že náš koučink fungoval. Na to, že poprvé závodil a v RR seděl asi potřetí, tak si vedl velmi dobře. Jeho výsledky byly o dost lepší, než jsme předpokládali. Hodně dobře chápe, co má změnit a jak se chovat k autu. Také má k závodění pokoru," vysekl poklonu svému parťákovi.
Už před podnikem Knopp uvedl, že pokud by se mu jeho start na Pannonia Ringu povedl, mohl by letos nastoupit i do dalších závodů. A jeho maďarské vystoupení ho v těchto plánech jen utvrdilo.
"Uvažuji o tom, že si letos ještě zazávodím. Uvidíme, jak se domluvím s týmem a co mi doporučí," dodává.
Carbonia Cup má letos na programu ještě tři závody. Dva se uskuteční 15. září na Slovakiaringu. Finále sezony bude hostit 16. října Autodrom Most.
Foto: RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.