Charouz odtajnil prvního jezdce pro letošní sezonu F2. Za českou stáj pojede Bölükbaşi

Český tým Charouz Racing System oznámil, že v nadcházející sezoně F2 bude její barvy hájit Cem Bölükbaşi. Turek se do "druhé ligy" přesune z Euroformule Open.

Tým Charouz Racing System už z poloviny zná svou jezdeckou sestavou pro nadcházející sezonu F2. Prvním potvrzeným závodníkem pro rok 2022 se stal Cem Bölükbaşi. Turecký pilot přeskočí do šampionátu nezvykle rovnou z Euroformule Open, kde loni obsadil pátou příčku a získal mimo jiné dva triumfy.

Přesto ale Bölükbaşiho přestup do F2 není zas tak velkým překvapením. Svůj záměr přejít do této série totiž oznámil už na konci loňského roku a dokonce otestoval starší monopost GP2 na Masarykově okruhu v Brně. S týmem Van Amersfoort pak nastoupil při závěrečném dni posezonních testů F2 v Abú Zabí. Trochu nečekané je ale jeho spojení s Charouz Racing Systemem. Původně byl totiž spojován právě se stájí Van Amersfoort. Barvy nizozemské ekipy totiž kromě posezonních testů F2 hájil také v loňském ročníku Euroformule Open.

"Z toho, že přicházím k Charouz Racing Systemu, mám opravdu velkou radost. Tvrdě jsem pracoval na tom, abych tuto příležitost dostal. Ze všeho nejdříve chci týmu poděkovat za to, že do mě vložil důvěru. Udělám, co budu moct, abych mu to oplatil. Po svém prvním svezení se starším vozem GP2 se už samozřejmě nemůžu dočkat, až při testech usednu do tohoto auta. Tento monopost je nejblíže k F1 a jsem odhodlaný do toho dát 110 %, abych se ho ovládnul a prokázal svůj jezdecký potenciál," říká brzy čtyřiadvacetiletý pilot.

Majitel stáje Antonín Charouz dodal následující: "Jsme více než nadšení z toho, že můžeme přivítat takového vynikajícho závodníka jako Cema v našem týmu. Bude to pro něj náročná a zároveň i vzrušující zkušenost, už ale ukázal, že má předpoklady k tomu, aby se dokázal rychle učit a také k tomu, aby získal nějaké dobré výsledky. Bude to dlouhá a těžká sezona, která čítá 14 podniků. Toho by mohl využít. My samozřejmě uděláme všechno proto, abychom mu poskytli to nejlepší auto a byli mu po ruce při jeho učení."

Zkušenosti s GT4 nebo i s esportem

Euroformule Open nebyla jedinou sérií, kde jsme loni mohli Bölükbaşiho vidět. V zimě se totiž ukázal i v asijském šampionátu F3, absolvoval rovněž kompletní sezonu seriálu GT4 European Series a také nastoupil do jednoho podniku European Le Mans Series s vozem třídy LMP3. V evropském seriálu závodů vozů GT4 se rodák z Istanbulu objevil I v letech 2019 a 2020. Před dvěma lety zde obsadil s Yağızem Gedikem celkové druhé místo v hodnocení Pro-Am. V roce 2019 absolvoval take jeden podnik v Eurocupu formule Renault.

Za zmínku ale stojí i Bölükbaşıho kariéra před vstupem do “velkého motorsportu”. Věnoval se totiž virtuálnímu závodění a v období 2017-2019 dokonce účinkoval jako jezdec týmů McLaren a Toro Rosso v oficiálním esportovém šampionátu F1. Nejde ale tak úplně o jezdce, který se do reálného světa motorsportu probojoval svými výkony ve virtuálních závodech. Jako malý se totiž věnoval motokrosu a později se přesunul k motokárám.

Kdo do druhé sedačky?

Kdo bude v příští sezoně F2 Bölükbaşıho týmovým kolegou, zatím není jasné. Letošní sezonu F2 s týmem Charouz Racing System absolvoval celou Guilherme Samaia. Brazilec ale nezískal ani bod. Ve druhém monopostu se v průběhu roku prostřídali David Beckmann, Enzo Fittipaldi a Richard Verschoor.

V případě Beckmanna a Verschoora se ale jeví velmi nepravděpodobně, že by se v barvách týmu příští rok představili. Beckmannova spolupráce se stájí totiž skončila už během roku kvůli nedostatku finančních prostředků. Stejný problém měl i Verschoor, který ze stejného důvodu přišel o sedačku u MP Motorsportu a jeho start za Charouz Racing System v Abú Zabí se zrodil na poslední chvíli, když zaskakoval za zraněného Enza Fittipaldiho.

Dalším jménem, které přichází v úvahu, je Juan Manuel Correa. Američan u týmu působil už v roce 2019. Poté ale utrpěl těžká zranění při incidentu ve Spa-Francorchamps, během kterého mimo jiné přišel o život Anthoine Hubert. K závodění se vrátil letos ve FIA F3 s týmem ART Grand Prix. Při posezonních testech F2 v Abú Zabí ale nastoupil znovu za Charouz Racing System. Kromě něj pro českou ekipu testoval take již zmíněný Guilherme Samaia.

Úvodní foto: Van Amersfoort Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.