Za rok s PHM, v sezoně 2024 už nejspíše vůbec. Charouz se začíná stahovat z F2 a F3

Charouz Racing System s největší pravděpodobností do dvou let vymizí z F2 i FIA F3. Českou stáj totiž přebírá německá ekipa PHM Racing. Zatímco v sezoně 2023 bude mezi oběma týmy stále probíhat spolupráce, od roku 2024 již bude PHM projekt řídit samo.

„Vstup do formule 3 a formule 2 představuje další krok v rozvoji našeho komplexního vývojového programu pro mladé talenty. Jsme nadšení z toho, že nyní můžeme jezdcům nabídnout tým, který je dostane z motokár až na zápraží F1,“ má radost z příchodu do dvou nejvyšších juniorských sérií majitel PHM Paul Hanno Müller.

PHM Racing je poměrně novou stájí. Byla totiž založena teprve v roce 2021 a na závodních okruzích se premiérově ukázala až loni. Vidět jsme ji mohli v kategorii F4, konkrétně v italském, německém a arabskoemirátském šampionátu. Nejvíce zazářila v Německu, kde její jezdec Taylor Barnard vybojoval titul vicemistra.

Právě účinkování na scéně F4 přimělo Antonína Charouze k tomu, aby si s PHM „plácl“: „Už ve F4 ukázali, jak konkurenceschopní a profesionální dokážou být. Jsem si jistý, že s našimi znalostmi a podporou si budou schopni vést stejně dobře i v F2 a F3,“ věří český manažer.

V roce 2023 ponese společný tým název PHM Racing by Charouz. O chod týmu se nadále bude starat česká stáj a sídlo týmu zůstane v Žebráku nedaleko Prahy. Od sezony 2024 už ale bude tento projekt zcela v režii PHM Racingu a tým bude sídlit již v budovách stáje, nejspíše v Ehingenu u Stuttgartu.

„V sezoně 2023 bude náš tým podporován Charouzem. To znamená, že bude naším servisním partnerem. Poskytne nám inženýry a také znalosti o tom, jak provozovat tým ve F3 a F2. My to budeme zblízka sledovat a učit se pro sezonu 2024,“ přibližuje Müller spolupráci s Charouzem.

Přestup do F2 a F3 neznamená, že PHM Racing zmizí ze scény F4. I nadále má totiž v plánu účast v zimním arabskoemirátském šampionátu a v italské sérii. Variantou pořád zůstává i německá ADAC F4, zde ale ještě finální rozhodnutí padne. Rozhodující bude podoba kalendáře. Kromě toho je v plánu i účast v seriálu Formula Regional Middle East Championship. Odchod z F4 a dalších nižších sérií by byl v rozporu s filozofií PHM Racingu. Německá ekipa si totiž zakládá na dlouhodobém vývoji jak svých jezdců, tak inženýrů.

Veterán a nováček ve F2

V sezoně 2023 ještě talenty z líhně PHM Racingu ve F2 neuvidíme. Tým vsadí na dvojici Roy Nissany a Brad Benavides. Oba testovali pro Charouz Racing System již při posezonních testech v Abú Zabí.

První jmenovaný, který ve středu slaví už 28. narozeniny, má s F2 bohaté zkušenosti. Odjel zde totiž již čtyři sezony. Nejlépe však dosáhl jen na třetí místo v roce 2021 při prvním sprintu v Monte Carlu. V celkovém pořadí skončil nejlépe v roce 2021, kdy obsadil 16. příčku. Před příchodem k PHM a Charouzovi závodil za týmy Campos (2018), Trident (2020) a DAMS (2021, 2022).

Pro Brada Benavidese půjde ve F2 o první sezonu. Přesouvá se do ní po jediném roce ve F3, během kterého ovšem příliš nepřesvědčil. Získal pouze tři body a obsadil 23. pozici. Oslnivé nejsou ani jeho předchozí výsledky. Zatímco v sezoně 2019 nezískal body v Eurocupu formule Renault, v roce 2021 neskóroval ani ve Formula Regional European Championship by Alpine. Ani v jednom případě ale neabsolvoval celou sezonu. V sezonách 2018 a 2021 se příležitostně objevoval v Euroformuli Open. Zatímco v roce 2018 při svém jediném podniku nebodoval, v sezoně 2021 skončil se 39 body třináctý.

Roy Nissany není v barvách Charouze úplným nováčkem. Za tento tým totiž závodil už ve Světové sérii formule V8 3.5 v sezoně 2016. Tehdy ještě tým nesl název Lotus. Nissany vyhrál tři závody a obsadil celkovou čtvrtou příčku.

Pro FIA F3 zatím není sestava známá. Mezi favority ale patří již výše zmíněný Taylor Barnard s Nikitou Bedrinem. Ti loni za tým závodili v kategorii F4 a při posezonních testech v Jerezu jim PHM Racing zařídilo testování s Jenzerem. Za Charouz Racing System tehdy testovali Emerson Fittipaldi mladší, Alessandro Famularo, Matías Zagazeta a Nicola Marinangeli. I tuto čtveřici tak můžeme považovat za potenciální kandidáty na závodní sedačku.

Foto: Charouz Racing System

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.