Tým Charouz Racing System absolvuje tento víkend na rychlém městském okruhu v saudskoarabské Džiddě druhý podnik letošní sezony F2. Jezdci stáje Enzo Fittipaldi a Cem Bölükbaşı zde budou usilovat o zisk prvních bodů a pokusí se český tým dostat ze dna průběžného pořadí, kde se po prvním závodním víkendu v Bahrajnu nachází.
Týden po Velké ceně Bahrajnu sezony F1 a F2 pokračují. Na programu jsou závody na vysokorychlostním městském okruhu v saudskoarabské Džiddě. Na toto místo zavítaly obě série poprvé loni v prosinci a na nudu si tehdy ani jeden ze šampionátů nemohl stěžovat. Na trati totiž docházelo k řadě incidentů a závody byly mnohokrát zpomaleny výjezdem zpomalovacího vozu. Velká cena F1 a hlavní závod F2 byly dokonce ve dvou případech zastaveny červenou vlajkou.
Pro letošní rok došlo na trati k několika menším úpravám. Ve druhé a třetí zatáčce byly odsunuty bariéry nacházející se po levé straně. Účelem tohoto kroku je snaha zlepšit pilotům výhled ze druhé do čtvrté zatáčky. Ze stejného důvodu byly posunuty dozadu i bariéry ve čtrnácté a dvacáté první zatáčce. V zatáčkách číslo 4, 16, 22 a 24 zase byla na betonové bariéry přidána hladká plocha. Na výjezdu z poslední 27. zatáčky zase došlo k rozšíření trati.
Fittipaldi se vrací na místo své nehody
Ve startovním poli F2 samozřejmě nebude chybět český tým Charouz Racing System se svými jezdci Enzem Fittipaldim a Cemem Bölükbaşım. Dvojice má co dohánět. Při prvním závodním víkendu v Bahrajnu totiž ani jeden z jezdců nebodoval a český tým tak přijíždí na druhý závodní víkend jako jediná stáj, která má zatím na kontě nulu.
Zatímco Cem Bölükbaşı je letos ve F2 nováčkem a v Džiddě pojede poprvé, Enzo Fittipaldi se na této trati ukázal už loni. A na své loňské vystoupení v Saudské Arábii vnuk legendárního Emersona Fittipaldiho asi nezapomene, a to je myšleno jak v pozitivním slova smyslu, tak bohužel i v tom negativním.
Nejprve zde měl důvod k radosti, když při sobotním druhém sprintu obsadil sedmou příčku a získal také své první dva body v šampionátu. O den později však pro něj skončil hlavní závod už po pár metrech. Na startu se totiž nedokázal vyhnout monopostu Théa Pourchaireho, který zůstal stát, a naboural do něj. Výsledkem byly zlomenina paty, poranění v obličeji a také pohmožděniny. To Fittipaldiho samozřejmě vyřadilo i z posledního podniku sezony v Abú Zabí, který se konal už o týden později.
Horrible crash in #F2 with Fittipaldi running into the back of Théo Pourchaire pic.twitter.com/1DakFfvVso
— Peter (@PPDeluXe1) December 5, 2021
Nepříjemná zkušenost z loňského roku ale Fittipaldiho letos nebude nijak omezovat: "Bude to zajímavý a také náročný víkend, zvláště po tom, co se stalo minulý rok. O to více jsem ale motivovaný. V Bahrajnu jsme byli velmi blízko k tomu, abychom získali první body. V obou závodech jsme dojeli na jedenáctém místě (v nedělním hlavním závodě byl později Fittipaldi odsunut na 13. příčku po penalizaci za kolizi s Richardem Verschoorem - pozn. red.). Nemůžu se dočkat, až znovu usednu do auta, miluji tento okruh. Je úžasný a také velmi rychlý," říká Brazilec.
Těší se i Bölükbaşı: "Džidda je jedinečná trať a vsadím se, že závodění s F2 je tu úžasné. Víme, že v obou závodech můžeme být vidět a že máme na to, abych skončili v nejlepší desítce. Na městských okruzích vždy existuje vysoká pravděpodobnost, že vyjede zpomalovací vůz. Budeme se tedy muset soustředit na to, abychom se dostali do co nejlepší pozice pro to, abychom z takových situací vytěžili. První víkend byl skvělý, těším se na to, že budeme i nadále stavět na pokroku, kterého jsme dosáhli v Bahrajnu," uvedl turecký nováček.
Pourchaire lídrem
Jako vedoucí muž průběžného pořadí přijíždí do Saudské Arábie Théo Pourchaire. Pilot stáje ART Grand Prix sice v Bahrajnu nejprve nedokončil sprint, pak ale triumfoval v hlavním závodě a s 25 body je nyní první. Za členem juniorského programu Sauberu následují chráněnci Red Bullu Liam Lawson (24 bodů) a Jüri Vips (18 bodů).
Úvodní foto: Charouz Racing System
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.