Z Yamahy na Kawasaki. Tureček změní v Alpe Adrii techniku, sní i o divoké kartě v Mostě

Další sezona v seriálu Alpe Adria, tentokrát už ale s konkurenceschopnějším strojem Kawasaki Ninja 400. Kromě toho je ve hře i divoká karta při podniku MS třídy Supersport 300 v Mostě. To vše prozradil Daniel Tureček o svých plánech na letošní sezonu v našem rozhovoru.

Dane, nová sezona už je za rohem. Můžeš tedy prozradit, co přesně tě v letošním ročníku čeká za program? Budeš opět působit ve třídě Supersport 300 v šampionátech Alpe Adria a FIM European Supersport 300 Cup?

Pro letošní sezonu máme stejné plány jako minulý rok. To znamená Alpe Adria v barvách týmu Roháč & Fejta motoracing.

Jak přesně vypadá tvá příprava na nový ročník? Na sociálních sítích jsem zahlédl, že se věnuješ motokrosu…

Ano, i ten je součástí mé přípravy. Přes týden se věnuji komplexnímu tréninku, ať už je to běh, kolo, plavání, silový trénink, kondiční trénink nebo lezecká stěna.

Můžeš čtenářům přiblížit, jak pomáhá motokrosový trénink okruhovému závodníkovi?

Mě osobně strašně baví, i proto, že je fyzicky náročný. Pořád je to ale motorka, což znamená, že schopnosti, které získáš, si s sebou přeneseš i na okruh.

Máš před novou sezonou v plánu i nějaké testování na okruhu? Pokud ano, kdy a kde?

Ano, chystáme se absolvovat předsezonní test na Pannoniaringu. Během zimy jsme se chtěli vydat také do Španělska, ale to se nám bohužel zorganizovat nepodařilo.

Vraťme se nyní k loňské sezoně. Jak ji hodnotíš s odstupem času? Zatímco v FIM European Supersport 300 Cupu jsi obsadil třetí pozici, v hodnocení seriálu Alpe Adria z toho byla pátá příčka…

Byla to úžasná sezona. Třetí místo v evropském poháru bylo fantastickým výsledkem. Konkurence totiž byla opravdu silná. Jsem za to opravdu rád, protože jsme si párkrát museli hodně máknout, aby vše šlo tak, jak má. Kromě toho jsme se také hodně učili a nyní už víme, co náš čeká. Velkou zásluhu na tom všem mají také Pavel a Michal z týmu Roháč & Fejta motoracing a jejich partneři.

Svou motorku Yamahu YZF-R3 sis na letošních závodech připravoval vice méně sám, spoléhat jsi se mohl pouze na pomoc svého otce, jinak jsi neměl k dispozici žádné mechaniky. Něco takového nejspíše nebylo vždy snadné. Vzpomínám si, že po havárii v kvalifikaci při posledním podniku v Grobniku jsi málem nestihl první závod víkendu…

Ano, během sezony si s taťkou chystáme motorku sami, tím pádem to je občas lítačka. Společně ale tvoříme dobrý tým, I když to se mnou nemá vůbec lehké (směje se - pozn. red.).

S motocyklem Yamaha YZF-R3 asi nebylo snadné prosadit se ani na dráze. Většina tvých soupeřů totiž využívala stroj Kawasaki Ninja 400, který měl vyšší výkon…

Tento problém nás trápil po celou sezonu. I podvozek chystáme podle mého pocitu, protože nemáme k dispozici telemetrii, ale především mě trápila rychlost na rovinkách. Tam jsem vždy ztrácel pozice, které jsem v průběhu kola vybojoval. Naše motorka nebyla vůbec špatná, myslím si, že jsme ji připravovali opravdu pečlivě. Věnujeme jí maximální péči, v této třídě ale platí pravidla Balance of Performance. Není to zkrátka pohár a tak jezdí třístovky i čtyřstovky dohromady. Naše motorka byla silnější na plynulých a technických tratích. Takzvané stop & go okruhy nám příliš nesedí. Na dlouhých rovinkách a rozjezdech je znát výhoda čtyřstovek.

Nabízí se otázka – neuvažoval jsi právě z těchto důvodů pro letošní rok o změně techniky a o přechodu na stroj Kawasaki Ninja 400?

Ano, ptáš se správně. Pro letošní rok jsme se rozhodli pro Kawasaki. Chceme totiž bojovat o nejvyšší pozice. Více toho oznámíme při testech v Maďarsku.

Polovinu letošní sezony Alpe Adrie utvoří závody v chorvatském Grobniku. Na tomto okruhu se pojede hned třikrát. Co si o takovém rozhodnutí myslíš? Objevují se kritické hlasy, které říkají, že něco takového není pro šampionát příliš dobré. Na druhou stranu ti ale loni trať v Grobniku svědčila. Zejména při srpnovém startu jsi tam měl dobrou rychlost a chvíli jsi jel dokonce i na třetím místě…

Ano, je to krásný okruh. Má nádherný profil a jede se na výborném povrchu. Z organizačního pohledu si ale nemyslím, že je správná volba pořádat tu hned tři podniky.

Kromě Grobniku se určitě těšíš i na domácí závod v Brně. Ten se koná v červenci…

Ano, je to můj domácí závod, takže se rozhodně těším. Věřím, že si to všichni užijeme.

Když pomineme účinkování v seriálu Alpe Adria, plánuješ i nějaké dodatečné starty? Loni jsi se v Brně účastnil Jarní i Podzimní ceny…

Tyto dva závody určitě pojedu i letos. Tomu, zdali bude i něco dalšího, nechávám volný průběh.

V červenci do Mostu opět zavítá i MS superbiků. Neuvažuješ proto o divoké kartě ve třídě Supersport 300?

Už od prvního ročníku MS superbiků v Mostě to je můj sen. Právě tehdy jsem začal závodit na velkých okruzích. Chtěl bych se tam ukázat. Sice je velmi náročné vše zorganizovat, ale rád bych se o to pokusil. Vím, že z jezdeckého pohledu už na to mít budu.

Něco takového by asi bylo náročné mimo jiné i finančně…

Samozřejmě, celý tento sport je technicky i organizačně velmi náročný. Myslím si ale, že když člověk chce, tak jde všechno. Já s taťkou jsme toho důkazem. S partou úžasných lidí okolo Pavla Roháče jsme již ukázali, že dokážeme bojovat.

Foto: Daniel Tureček via Facebook

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.