Český závodník Michal Filla se pro rok 2022 přesune do italského superbikového šampionátu, kde bude hájit barvy stáje Barni Spark Racing Team.
Letos jsme Michala Fillu mohli vídat ve vytrvalostním mistrovství světa FIM EWC a také v seriálu Alpe Adria. V FIM EWC hájil barvy polské stáje Wójcik Racing. Za tu nastoupil při většině podniků v kategorii Superstock. Během dvanáctihodinového závodu v Estorilu ale nakouknul i do superbikové posádky stáje, ve které nahradil zraněného Sheridana Moraise. V Alpe Adrii jsme zase Fillu mohli vídat v kategoriích Superstock 1000 a Superbike. Zatímco v „litrech“ si dojel na motocyklu BMW stáje BMW Sikora Motorsport pro titul, v superbicích skončil s Ducati stáje Spark celkově čtvrtý.
V roce 2022 ale bude Fillovou prioritou jiná série. Přesouvá se totiž do italského superbikového šampionátu, kde naváže na svou letošní spolupráci se srbským týmem Spark a bude závodit za stáj Barni Spark Racing Team. Znovu osedlá motocykl značky Ducati. Jak již napovídá název týmu, jde o společný projekt právě srbského Sparku a italské stáje Barni.
„Celkově bych řekl, že toto angažmá je pro mě jako z říše snů. Budu se snažit nezklamat vloženou důvěru a na trati odevzdat vše, co mám. Nic víc nedokážu a nic víc ode mě nikdo chtít nemůže. Možná to bude v mých letech znít trochu vtipně, ale určitě se budu snažit naučit se co nejvíce a využít potenciál týmu a motorky. Bude to pro mě velká škola,“ říká závodník, který letos v říjnu oslavil 40. narozeniny.
Jezdec MotoGP týmovým kolegou
Filla nebude jediným jezdcem, který bude příští rok v italském superbikovém šampionátu barvy stáje Barni Spark Racing Team hájit. Jeho týmovým kolegou totiž bude Michele Pirro.
Pirro již v italských superbicích vybojoval pět titulů, a to v letech 2015, 2017, 2018, 2019 a 2021. Všechny získal s týmem Barni. Jeho jméno ale není neznámé ani pro fanoušky MotoGP. V královské kubatuře se poprvé objevil v roce 2012, kdy absolvoval kompletní sezonu u stáje Gresini. V šampionátu se ale představil i ve všech sezonách spadajících do období 2013–2021 na motocyklech Ducati továrního týmu nebo stájí Pramac a Avintia, buďto na divokou kartu nebo jako záskok. Od roku 2013 současně plní úlohu testovacího jezdce Ducati.
„To, že bude Michele Pirro mým týmovým kolegou, je další věc, která zní naprosto neuvěřitelně. Není to jméno známé jako třeba Valentino Rossi, ale pro mě je to jezdec nejvyšší úrovně a opravdu se těším na spolupráci s ním a celým týmem,“ říká Filla.
Divoká karta v MS?
Stáj Barni Spark Racing Team letos budeme vídat mimo jiné i ve světových šampionátech tříd Superbike a Supersport. Zatímco v superbicích bude tým reprezentovat Luca Bernardi, v supersportech Oliver Bayliss. Mohla by se tedy v budoucnu najít cesta na světovou scénu i pro Fillu?
„To vše bude záležet na mých výkonech a rychlosti. Je jasné, že supersport už není zrovna stroj pro mě a rozhodně se necpu ani do superbiků. Když se mnou bude tým spokojený a bude se mnou chtít toto dobrodružství absolvovat, tak je to možné. Bavíme se ale hlavně o divoké kartě,“ dodává český jezdec.
Připomeňme, že s Mistrovství světa třídy Supersport už Filla zkušenosti má. V roce 2007 zde absolvoval dva závody, nejprve v Brně a poté ve Vallelunze. V minulosti nakoukl mimo jiné i do kolotoče MotoGP. V letech 2003, 2005 a 2006 se zúčastnil na divokou kartu Velké ceny České republiky v kategorii do 250 ccm.
Nová sezona italského šampionátu superbiků odstartuje o víkendu 2.-3. dubna v Misanu. Následovat budou závody ve Vallelunze (7.-8. května), Mugellu (18.-19. června), pak znovu v Misanu (30.-31. července) a Mugellu (17.-18. září) a finálový podnik se uskuteční v Imole (8.-9. října). Na všech okruzích kromě Vallelungy bude Filla startovat poprvé v životě.
Úvodní foto: Michal Filla via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.