Riegerova brněnská premiéra. Budeme muset dávat pozor na pneumatiky, uvědomuje si

Vůbec poprvé ve svém životě si Honza Rieger zazávodí na Masarykově okruhu v Brně. Stane se tak při třetím letošním podniku seriálu Hankook Carbonia Cup, který se do Brna vrací po dlouhé dvanáctileté pauze. Jako jednu z největších výzev vidí Rieger hospodaření s pneumatikami.

Do Brna míří Rieger opět s cílem zabojovat o co nejlepší výsledek ve formulových závodech třídy D4. Těch se letos český jezdec účastní s monopostem formule Renault, do kterého přesedl v tomto roce po dlouhém a úspěšném období ve voze Gloria C8F. S ním se stal hned šestkrát absolutním šampionem formulových závodů Hankook Carbonia Cupu.

Na více než pět kilometrů dlouhé trati sice bude Rieger ve čtvrtek závodit premiérově, nezkušenost s okruhem ale nevidí jako velký problém: „Trať máme naučenou. Věnovali jsme totiž čas tréninku na simulátoru. Neměl by s tím tedy být problém,“ tvrdí Rieger.

Současně si uvědomuje, kterým výzvám bude muset během třetího podniku letošní sezony čelit. Jednou z nich bude místní asfalt, který není vůbec milosrdný k pneumatikám.

„Podle toho, co víme, tak se tu hodně opotřebovávají gumy. Tomu tedy budeme muset přizpůsobit vůz. Jelikož se pojedou jen dva volné tréninky, tak možná budeme s nastavením malinko bojovat, nějak se s tím ale popereme,“ věří Rieger.

Po prvních dvou podnicích je Rieger ve třídě D4 na průběžném třetím místě. Při úvodním podniku v Mostě sice nemohl startovat kvůli problémům se startováním, před měsícem na Slovakiaringu ale dosáhl na dva stříbrné výsledky. Zatímco na vedoucího Jana Wagenknechta ztrácí Rieger 10 bodů, za druhým Lubošem Škardou zaostává o osm bodů.

Před brněnským podnikem se v dílnách stáje Rieger Motorsport hodně pracovalo: „Po Slovakiaringu jsme udělali repasi motoru a lehkou úpravu převodovky. Díky tomu jsou nyní problémy se startováním definitivně vyřešeny,“ věří Rieger.

Na Slovakiaringu trápil českého jezdce navzdory dvěma druhým místům výkon motoru. I v tomto směru už se u týmu začalo pracovat na zlepšení, které ovšem nepřijde ze dne na den.

„Uvidíme, jak si povedeme v Brně ve srovnání s konkurencí. Když jsme ale testovali v Mostě, tak podle dat jede motor pořád stejně,“ přiznává Rieger.

Na formulové monoposty skupiny D čeká v Brně jeden dvacetiminutový závod. Odstartuje v 17:05 hodin.

Foto: Rieger Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.