Důležitý díl do skládačky. Rieger udělal na Pannonia Ringu podstatný krok za titulem

Start z pole position, pád na třetí místo, poté však návrat do čela a vítězství. Honza Rieger dosáhl při závodě Zeknova Carbonia Cupu na maďarském Pannonia Ringu již pátého letošního triumfu. Tím udělal velmi důležitý krok na cestě za titulem ve třídě D4.

"Celý den se nám podařil na výbornou. Vyhráli jsme všechny volné tréninky, kvalifikaci a nakonec také závod. Splnili jsme náš cíl a jsme spokojení," hodnotil Rieger své maďarské vystoupení. Páté prvenství v sezoně považuje za velmi důležité. "Udělali jsme klíčový krok za titulem. Pokud se v závěru roku nestane nic zásadního s technikou a nedojde k nějaké fatální chybě, tak by to už mělo klapnout. Nechci to ale zakřiknout," cítí šanci.

Lídr průběžného pořadí třídy D4 sice při šestém letošním podniku opanoval všechny jízdy, cesta za triumfem v závodě se přesto neobešla bez komplikací. Ty nastaly v úvodu. "Po startu nás předjeli Michal Malecki s F3 a také Luboš Škarda s formulí Renault, jehož vůz má přece jen o něco lepší rozjezdy než náš," popisuje Rieger složitý úvod, po kterém se propadl na třetí pozici.

Tento stav ale nezůstal v platnosti dlouho. Již v nájezdu do druhého kola se totiž český pilot opět nacházel na čele. S návratem do vedení neotálel záměrně. "Blížil se velký déšť a nebylo jasné, kdy přesně přijde. Nemohli jsme si proto dovolit vyčkávat nebo taktizovat. Kdykoli mohlo přijít přerušení závodu," vysvětluje Rieger svou strategii.

Startovní pole sice dokázalo odjet celý závod na suchu, zejména závěrečná kola ale byla pro piloty náročná. "Nebe bylo opravdu zatažené a v závěru už jsme dokonce měli problémy s viditelností. Obzvlášť s tmavým hledím nebylo něco takového jednoduché," přibližuje vítěz závodu, který kapkám deště unikl jenom těsně. "Po závodě déšť skutečně přišel. Byl to pořádný liják, takže jsme na vyhlášení zmokli," říká s úsměvem.

Vyhraný závod nebyl tím jediným, co Riegerovi dělalo na konci víkendu radost. "Podařilo se nám vylepšit loňský nejlepší kvalifikační čas, který tu zajel Jan Wagenknecht. Navíc jsme jeli na stejné sadě pneumatik jako tehdy on," pochvaloval si.

Na technickém okruhu o délce 4 740 metrů, který se skládá z 18 zatáček a nenabízí téměř žádné rovinky, si Rieger připsal ještě jeden dílčí úspěch. "Získali jsme trofej za absolutně nejrychlejší kolo. Na něj obvykle dosahují prototypy ze skupiny C, na Pannonia Ringu jsme ale opět byli o něco rychlejší my. Daří se nám to tu téměř každoročně. Je to pro nás taková třešnička na dortu," dodává.

V tuto chvíli dělí Honzu Riegera od zisku titulu ve třídě D4 jenom dva podniky. V sobotu 14. září se pojede na německém Lausitzringu a velké finále aktuálního ročníku se odehraje v neděli 13. října na Autodromu Most. S výjimkou třídy D4 Rieger stále usiluje také o celkové prvenství mezi formulovými monoposty. Tuto klasifikaci v minulosti ovládl již šestkrát s vozem Gloria C8F.

Foto: Rieger Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.