Boj o stupně vítězů a slibné tempo. Milota se Salaquardou opustili Hockenheimring s nadějí

Bez bodů, ale přesto s optimismem. Tak odjížděli Libor Milota s Filipem Salaquardou ze druhého letošního podniku seriálu International GT Open. Posádka stáje ISR se na Hockenheimringu prezentovala solidní rychlostí a než ji v sobotu vyřadil nešťastný incident, měla nakročeno ke stupňům vítězů ve třídě Pro-Am.

"Rozhodně to nevnímám špatně. Jsem přesvědčen, že jediné, co potřebujeme, je jenom trocha štěstí. Myslím si, že jsme jasně ukázali, jaký je náš potenciál. Tým skvěle funguje, všichni jsou tu semknutí a mají chuť uspět. Také Filip je skvělý a snaží se mi každou chvíli pomáhat. Snad se to vše podaří co nejdříve přetavit i ve výsledky," říká po německém vystoupení Libor Milota.

Optimismus sdílí s jabloneckým závodníkem i jeho parťák Filip Salaquarda. "Tento víkend nám určitě dal naději. Auto fungovalo celou dobu dobře a rozhodně jsme zrychlili. Dopředu nás hodně posunula i skutečnost, že se nám podařilo najít správné nastavení," potvrzuje.

Dvojice stáje ISR přijela na Hockenheimring s cílem vybojovat první body v nabité třídě Pro-Am, které jí o dva týdny dříve v portugalském Algarve unikly jenom těsně. A hned od začátku víkendu ukazovala, že něco takového rozhodně je ve hře. Během pátečních tréninků totiž česká dvojice držela v početném poli 31 vozů krok s absolutní špičkou. Zatímco první trénink skončil pro posádku šestým místem absolutně a třetím v Pro-Am, ve druhém si polepšila na celkovou třetí pozici a druhou v Pro-Am. Při bronzovém testu pak Libor Milota zakončil den čtvrtým nejrychlejším časem.

Sen o pódiovém umístění neskončil ani v sobotu. Filip Salaquarda totiž ráno kvalifikoval Audi R8 LMS na páté pozici ve třídě. Stejné umístění poté držel i v první polovině závodu. Pak se ovšem týmu vyplatilo, že na povinné střídání zajel až jako jeden z posledních. Díky tomu se Libor Milota vrátil na dráhu třetí. Zanedlouho byl sice odsunut na čtvrtou příčku, když však v předposlední zatáčce kolidovali americký závodník Hash s Charlesem Batemanem, zdálo se, že se mu otevírá šance k návratu na stupně vítězů. Tu mu ale nakonec Hashovo Porsche zcela vzalo.

"V poslední zatáčce narazil do mého pravého zadního kola, roztočil jsem se a skončil v bariéře," popisuje Milota konec svého účinkování. Incident pro něj byl překvapivý. "Viděl jsem ho a objížděl. Jel jsem o sto kilometrů za hodinu rychleji a vůbec by mě nenapadlo, že do mě narazí. Měl totiž poškozené přední kolo. Pak se ale dostal do mého mrtvého úhlu a já ho neviděl," vysvětluje.

Podle Miloty bylo udržení třetího místa i ve zbývajících minutách závodu rozhodně reálné. "Bylo to naprosto fantastické a zdálo se, že se na nás směje štěstí. Podle dat si není důvod myslet, že bychom na této pozici nezůstali až do konce. Já se cítil za volantem dobře a jistě, vůbec nic nebylo špatně. Byla to zkrátka ohromná smůla, i ta ale k závodění patří," posteskl si.

Boj s časem a stíhací jízda

Po sobotním incidentu byl vůz stáje ISR hodně poškozen. Mechanikům se ovšem Audi povedlo dát pro neděli do pořádku a Milota se Salaquardou se mohli opět vydat do akce. Po zajetí 14. času v kvalifikaci se Milotovi během úvodního úseku závodu dařilo postupovat vzhůru a svému parťákovi předával vůz na 11. místě. Poté se ale situace začala opět komplikovat.

"Zpočátku to sice bylo dobré, pak se ale objevily potíže s brzdami. Propadal se mi pedál a v některých momentech jsem měl problém auto ubrzdit," prozrazuje Filip Salaquarda, který se i navzdory odhodlání závod dojet přece jen v závěru rozhodl své snažení zabalit. "Už od půlky závodu se mi zdálo, že máme horší výkon a v závěru už auto jelo na méně válců. Proto jsem raději odstoupil, abych vozu nezpůsobil ještě větší poškození," uzavírá.

Další šanci dostane ISR za dva týdny. Tentokrát bude na programu podnik ve Spa-Francorchamps. Zde se namísto dvou závodů o délce 70, respektive 60 minut uskuteční jenom jedno klání. To potrvá dlouhé čtyři hodiny.

Foto: International GT Open

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.