Pátý pokus na jihu Francie. Milota se Salaquardou chtějí před letní přestávkou International GT Open body

Zužitkovat všechny smolné momenty a zkušenosti z předchozích vystoupení a konečně dosáhnout na první letošní body ve třídě Pro-Am. S těmito cíli míří do francouzského Le Castellet posádka stáje ISR ve složení Libor Milota a Filip Salaquarda. Na českou dvojici čeká už pátý letošní podnik seriálu International GT Open.

"Tak jako vždy jsem se poctivě připravoval na simulátoru. Troufnu si tedy říct, že mám trať najetou," říká před začátkem víkendu Libor Milota, pro kterého bude bývalé dějiště Velké ceny Francie F1 stejně jako většina dalších okruhů z kalendáře novinkou. Jabloneckému závodníkovi už je nyní jasné, že okruh Paula Ricarda určitě nebude patřit mezi nejjednodušší. "Zatím se mi jeví jako náročná trať. Najdeme zde spoustu složitých pasáží. Každopádně to ale je nesmírně zajímavý okruh. Určitě zde bude hodně příležitostí pro předjíždění," dodává.

Zatímco Libor Milota míří do Le Castellet vůbec poprvé, jeho zkušenější parťák Filip Salaquarda už s okruhem zkušenosti má. Od jeho posledního startu na této trati už ale uplynulo sedm let. Naposledy se zde s vozem Audi rodinné stáje ISR ukázal v ročníku 2017 při závodech seriálu Blancpain GT Series, tedy předchůdce dnešní GT World Challenge Europe.

"Je to jedna z tratí, která se mi líbí a která mi vyhovuje. Je tu hodně prostoru pro předjíždění a také široké únikové zóny. To znamená, že když člověk vyletí ven, pořád má šanci pokračovat v závodě," říká Salaquarda, který ohledně náročnosti okruhu souhlasí se svým parťákem. "Je to hodně těžká trať. Tvoří ji mix všech možných zatáček a je dlouhá. Stačí tu udělat pár chyb a hodně ztratíte," vysvětluje.

Závody ve Francii otevřou druhou polovinu letošního ročníku. V té první Milota se Salaquardou několikrát ukázali, že jsou schopni držet krok s konkurencí ve třídě Pro-Am a bojovat o bodované výsledky. Za zmínku stojí například sobotní závod na Hockenheimringu. Zde posádka dlouho držela třetí místo, pak ale Libora Milotu vyřadil nezaviněný incident. Při druhém závodě na Hungaroringu byla ve hře čtvrtá pozice, zde však naděje zhatil problém s výměnou kola při zastávce v boxech. I kvůli těmto smolným momentům zatím u ISR na první letošní body čekají, přičemž jejich dosud nejlepším výsledkem je devátá pozice právě ze druhého závodu na Hungaroringu.

Stejně jako před měsícem v Maďarsku bude startovní pole čelit vysokým letním teplotám. Ty by měly v Le Castellet přesáhnout 30 stupňů. "V takových podmínkách bude opět velmi důležité hospodaření s pneumatikami. Počítám s tím, že budou hodně odcházet," podotýká Filip Salaquarda.

Do hry podle něj vstoupí také traťové limity. "Trénovali jsme na simulátoru a myslím si, že to bude problém více méně všude. Když člověk pojede na hraně, bude si muset dát pozor, aby využil maximum trati, ale současně se nedostal ven. Z auta je ale něco takového těžko vidět. Když se nacházíte například 20 centimetrů od bílé čáry, tak to zkrátka nevidíte," dodává.

Ani na 5 842 metrů dlouhé trati nebude mít česká dvojice nouzi o konkurenty. Přihlášeno je 35 posádek, přičemž hned 19 jich spadá do Pro-Am, což z ní dělá nejobsazenější třídu.

Závodní víkend začíná pro International GT Open již ve čtvrtek od 16:15 dvouhodinovým testováním. Pátek bude patřit dvojici hodinových volných tréninků (10:36 a 15:44), přičemž na závěr přijde čtyřicetiminutový test pro jezdce s bronzovou licencí, který odstartuje v 17:48. V sobotu již bude na programu kvalifikace (11:35) se závodem na 70 minut (17:45). V neděli se opět začne kvalifikací (9:30) a na závěr víkendu (13:35) se uskuteční hodinový závod. Obě závodní jízdy bude možné sledovat živě na YouTube skrz kanál International GT Open series.

Po Le Castellet čeká na startovní pole téměř dvouměsíční pauza. Další podnik International GT Open se totiž poté uskuteční až o víkendu 13.-15. září na rakouském Red Bull Ringu.

Foto: Team ISR

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.