Změny na Masarykově okruhu. Předsedkyně představenstva Ulmanová po 18 letech odchází

Ivana Ulmanová končí po 18 letech v roli předsedkyně představenstva Automotodromu Brno. Pozici se rozhodla opustit na vlastní žádost. Jméno jejího nástupce zatím není známé.

"K tomuto rozhodnutí mě vedlo několik důvodů. Po téměř dvaceti letech, kdy se můj život řídil kalendářem MotoGP, a dalších závodů, si chci najít čas i na sebe," vysvětluje své rozhodnutí Ulmanová, která ovšem svět motorsportu neopustí úplně. "Budu dále pokračovat na pracovních projektech, na některých v rámci MotoGP s panem Abrahamem. Určitě na motorsport nezanevřu. V kalendáři mám několik sportovních podniků, které určitě navštívím, takže nemíním ztratit s prostředím kontakt," dodává.

Předsedkyní společnosti Automotodrom Brno a.s. se Ulmanová stala v prosinci 2005 poté, co společnost převzal Karel Abraham starší. Jejím prvním úkolem tehdy bylo obnovit kontrakt na pořádání Velké ceny České republiky MotoGP, které hrozil konec. To se jí podařilo a závod zůstal součástí kalendáře až do roku 2020.

"Závod jsme dlouho drželi i za cenu vlastních ztrát, snažili jsme se argumentovat, jak je prospěšný pro město, pro region i pro celou Českou republiku. Ano, pro Masarykův okruh to byla klíčová akce a mrzí mě, že se jí nepodařilo udržet," vzpomíná.

Nejlepší vzpomínky má Ulmanová na ročník 2007. "Přijely sem neuvěřitelné davy z Maďarska kvůli Gáboru Talmacsimu, v té sezoně skvěle jezdil Lukáš Pešek a v kubatuře do 250 ccm startoval Karel Abraham junior. Ten ročník byl jedinečný a přiblížil se k němu už jen rok 2015, kdy jsme slavili 50. výročí první Grand Prix jako závodu mistrovství světa. Zároveň to byl poslední rok, kdy jsme Grand Prix chystali my (v letech 2016-2020 byl pořadatelem závodu Spolek pro GP - pozn. red.)," říká.

Během působení Ivany Ulmanové na Automotodromu Brno došlo k majetkové konsolidaci celého areálu. V roce 2017 došlo v areálu okruhu k otevření polygonu pro výcvik řidičů a také hotelu. V roce 2022 změnil okruh majitele. Stala se jím společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Momentálně se na Masarykově okruhu soustředí například na rozvoj off-road a enduro dráhy.

"Motorsport je v něčem úžasný, v něčem krutý, pro mě ale dnes tvoří třetinu mého života a víc jak polovinu toho profesního. Pokud se ohlédnu zpět, určitě bych do toho šla znovu," uzavírá.

Foto: Automotodrom Brno/Jan Stárek

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.