Jedu do neznáma, říká Šmarda před startem nové sezony Porsche Sports Cup Deutschland

Fyzicky připravený, dokonale soustředěný. Tak se cítí před prvním podnikem Porsche Sports Cup Deutschland jezdec týmu Mičánek Motorsport Josef Šmarda. Po zrušeném prvním podniku odstartuje prestižní seriál závodem na Nürburgringu.

„Jedu do neznáma. Nevím, kolik budu mít soupeřů, kolik bude aut, jaká bude atmosféra,“ naznačuje sedmašedesátiletý Čechokanaďan a několikanásobný mistr seriálu, že s prestižními závody vozů Porsche mohly zamávat světové události.

„Předpokládám, že přijede méně aut, ale očekávám, že s hlavními soupeři se potkáme. Na sezonu jsem se připravoval důsledněji než kdy dřív. Po fyzické i psychické stránce. Máme za sebou několik testování, kde jsme byli schopni zajíždět výsledky, které by měly stačit na první místo,“ nastínil Šmarda, který pod vedením Jiřího Mičánka staršího startuje ve třídě Drivers Competition Pro.

Čekání na novou sezonu značkového šampionátu se závodníkovi protáhlo. Ještě na jaře předpokládal, že sezona odstartuje už v květnu na Hockenheimringu. Tento podnik ale pořadatel zrušil. Roli v tom zřejmě sehrály i globální události. Šmarda předpokládá, že ty ovlivní i nynější podnik.

„Z pohledu nás jako nejlepších jezdců to ale bude stále extrémně vyhraněné. Už loňská sezona byla extrémní, teď ale budou výsledky ještě těsnější,“ odhaduje Šmarda, který jezdí v kategorii vypsané jako závod pravidelnosti. Už loni špička včetně Šmardy jezdila s přesností na jednotky tisícin a o stupních vítězů rozhodovaly i absolutní maličkosti.

Loni Šmarda o titul bojoval hlavně s třemi soupeři – Čechem Tomášem Urbanem a Němci René Klingbeilem a Rocco Herzem. Nakonec v tvrdé konkurenci získal třetí místo celkově a především se mu podařilo zvítězit v jubilejním stém podniku šampionátu.

Neplánovaný odklad začátku sezony přišel Josefu Šmardovi vhod. Měl víc času především na nabrání fyzičky. „Na začátku listopadu jsem měl covid, kvůli kterému jsem si musel dát v tréninku pauzu. Od zimy ale zátěž zintenzivňuji a zatímco po covidu jsem po pěti stech metrech chůze musel zastavit a dodýchat, dnes najdu a naběhám 240 kilometrů za měsíc,“ popisuje závodník. Ví přitom, že v boji o tisíciny vteřiny na trati bude důležitá i hlava.

„Jura Mičánek mi stále opakuje, že musíme udržet klid, a tak jako dokážeme zajíždět skvělé výsledky při testech, musíme jezdit i v závodu.“ Lepší koncentraci by teoreticky mohlo pomoct i to, že na trati bude méně aut, než bylo obvyklé loni. To se počet startujících často blížil hranici propustnosti okruhu a při jízdě, kde jde o tisíciny vteřiny, bylo pro jezdce kvůli soubojům a předjížděcím manévrům těžké vyhnout se odchylkám.

I když se po loňské sezoně spekulovalo, že závodníci třídy Drivers Competition Pro by mohli mít omezenou možnost využívání měřicí techniky, nakonec se pravidla nezměnila. V časech na jedno kolo tak opět půjde o jednotky tisícin vteřiny, které jsou na hranici měřitelnosti. „Sám za sebe bych se změně pravidel nebránil. Věřím, že pokud bychom mohli využívat Race Logic jen omezeně, byla by to pro mě výhoda,“ míní závodník.

Šmarda v dubnu oslavil sedmašedesáté narozeniny, jeho cílem je ale opět útočit na stupně vítězů a také titul. „Říkat v 67 letech, že se budu posouvat a objevovat nové světy, je možná trochu posedlost, ale je to posedlost příjemná,“ uzavírá na prahu své jedenácté sezony v šampionátu Josef Šmarda.

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.