Martin Macík pokračuje v náročné sezoně. Po účasti na Rallye Dakar se vydá nad druhý podnik Světového poháru v cross-country, soutěž Abu Dhabi Desert Challenge
Přípravy týmu Big Shock! Racing na soutěž Abu Dhabi Desert Challenge, který je po Rallye Dakar druhým podnikem Světového poháru World Rally-Raid Championship, jsou v plném proudu.
Část závodních kamionů se po skončení Dakaru ze Saúdské Arábie přesunula do Dubaje. A na místo míří i sedlčanští mechanici, aby speciály před startem dostali do perfektní kondice. V plánu jsou také první testy.
V Česku se mezitím spouští výroba a vývoj nových závodních strojů. Pilot Martin Macík a navigátor František Tomeček si zatím užívají historky z letošního ročníku slavné rallye na talkshow Posedlí Dakarem.
Během minulého týdne se část závodní techniky vrátila ze Saúdské Arábie do Sedlčan. Mechanici z přístavu v Marseille, kam vozy připluly lodí, přivezli Arnošta. Tedy kamion, ve kterém za tým Big Shock! Racing závodil Martin Šoltys. Dorazil i Vincenzo, speciál Italtrans Racing týmu, a také většina asistenčních vozů Iveco.
„Vše šlo celkem hladce. Nečekané komplikace, jako zapomenuté klíčky od nástaveb, jsme improvizovaně vyřešili. Auta se po plavbě do Marseille zdají být v pořádku,“ hlásil mechanik David Švanda.
Technické zázemí MM Technology tak začíná znova naplno ožívat. Arnošta čeká řada technických úprav. Současně se spouští stavba zcela nového dakarského speciálu. A dalším vývojem projde i závodní kamion postavený pro Project 2030, který by měl v budoucnu Dakar absolvovat s elektrickým pohonem.
Mezitím už ostatní kamiony týmů Big Shock! Racing a Project 2030 dorazily do Spojených arabských emirátů, aby tu od 4. do 10. března odstartovaly do závodu Abu Dhabi Desert Challenge.
Vozy pojmenované Karel a Nicias zamířily do Dubaje odeslány hned po skončení Dakaru, proto je před startem čeká ještě kompletní servis. Parta sedlčanských mechaniků přijede na místo s týdenním předstihem a postará se, aby oba speciály byly do závodu připraveny v perfektní kondici.
„V tuto chvíli už máme v Dubaji pronajatý prostor, kde jsou oba kamiony uložené. Z České republiky na místo letecky odesíláme paletu s náhradními díly a dalším vybavením.Nechybí nová náprava pro Karla, změnami projde i motor. Během závodu v Abu Zabí už chceme testovat – softwarové úpravy, nové nastavení podvozku nebo změny na převodovce,“ popisuje šéf MM Technology a týmu Big Shock! Racing Martin Macík starší.
Čeští závodníci mají radost, že jim série startů v rámci Světového poháru poskytne prostor závodit během celého roku. „Čeká nás pět náročných závodních dní. Trať povede hlavně pískem a navigace bude stejná jako na Dakaru. Z okruhu Yas Marina v Abu Zabí přejedeme do pouští Empty Qaurter. Letos poprvé budou závodit i kamiony a my patříme mezi pionýry této kategorie. Těšíme se a věříme, že se postupně přidají i další kamionové posádky,“ popisuje pilot Martin Macík.
Než se ale posádka žlutého kamionu ve složení Macík, Tomášek a Švanda znovu vydá na závodní trať, potká se s fanoušky na besedách Posedlí Dakarem. Ze Saúdské Arábie si závodníci letos přivezli kromě sedmého místa a dvou pódiových umístění v etapách i filmový dokument a spoustu historek, kterým se teď smějí spolu s fanoušky na akcích pořádaných v rámci celé ČR.
Na rallye v Abú Zabí budou Macík s Tomáškem odlétat bezprostředně po skončení jedné z talkshow. „My se s Františkem stihneme s fanoušky potkat ještě 2. a 3. března v Plzni a Českých Budějovicích. Ale hned 4. nasedáme do letadla a 5. startujeme v Abu Dhabi Desert Challenge,“ popsal Macík.
Bezprostředně po absolvování pouštního dobrodružství, 15. března, se uskuteční závěrečná beseda týmu Big Shock! Racing v Kongresovém centru v Praze.
Foto: Big Shock! Racing
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.