Sedlčanská MM Technology jede na plné obrátky. Mezi několika vozy se buduje i nový dakarský kamion pro Martina Macíka mladšího.
Do Dakaru 2023 zbývá půl roku. Ale přípravy na další ročník legendárníhodálkového závoduuž se roztáčejí na plné obrátky. Posádka pilota Martina Macíka se těší na závodní rozcvičku během blížící se rallye Baja Aragon.
Mechanici sedlčanského centra MM Technology i letos pracují na výrobě několika nových vozů. O závodní stroje, postavené partoučeských dakarských vývojářů, začíná být značný zájem. Tento týden si nizozemský Fireman Dakarteam v Sedlčanech převzal Arnošta – kamion, ve kterém na minulém Dakaru zažil premiéru v dresu týmu Big Shock! Racing pilot Martin Šoltys.
Finišují také přípravy na akci Posedlí Dakarem Open Air, díky níž se fanoušci na závodištích v Sedlčanech a Přerově o prázdninách potkají s českými závodníky.
„Včera jsme se rozloučili s Arnoštem, máme radost, že je v dobrých rukou. Na příští Dakar poveze posádku Fireman Dakar Teamu. Pilot Richard de Groot už se stihl v Sedlčanech několikrát projet. Na první pohled je vidět, že si Richard s Arnoštem budou rozumět,“ řeklpilot Martin Macík.
Niozemský tým už má k novému kamionu připravenou vlastní doprovodnou techniku a několik mechaniků, v Sedlčanech získal také základní náhradní díly, aby byl v rámci základního servisu maximálně soběstačný.
Přesto chce, i na základě pozitivních referencí od dalších závodníků, se sedlčanskými mechaniky a vývojáři udržovat úzký vztah. Týmy plánují spolupráci také během závodů, které společně absolvují. Mechanici z MM Technology budouzajišťovat odborný dohled – zejména vzhledem kespeciálním dílům.
„A mám ještě jednu čerstvou novinku. Včera jsme pozvali kluky z holandského týmu na Posedlé Dakarem. Čekáme teď na zprávu, jestli zvládnou přijet. Jízda v Sedlčanské kotlině se jim zalíbila, takže se posádka Fireman Dakar Teamu možná vrátí ještě 2. července, aby českým fanouškům ukázala, jak se s Arnoštem sžívá,“ dodává Martin Macík mladší.
Martinovi Macíkovi, který už se chystá na svůj jedenáctý dakarský start, budou během příštíhoročníku dělat společnost osvědčení spolujezdci – navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. Česká kamionová posádka už má na svém kontě čtvrté místo z roku 2021. Nový vůz, v němž se prožene Dakarem 2023, se právě staví. Ale není jediným kamionem, na kterém se teď v Sedlčanech pracuje.
„Minulý rok jsme nastartovali neuvěřitelné tempo, které stále držíme. Díky za to patří všem, kteří se podílejí. Mám radost, že je o naši techniku takový zájem, ale musíme dělat několik správných rozhodnutí najednou, abychom všechno zvládli a na Dakaru uspěli jak se svou posádkou, tak s klientskou technikou. Tento rok pracujeme rovnou na třech speciálech, dvou s dieslovým agregátem a jednom elektrickém, se kterým jsme začali už v minulých letech. Je to opravdu komplikovaný vývoj, na kterém pracuje celý náš technologický tým,“ říká Martin Macík starší, šéf MM Technology.
I přes spoustu práce už se ale všichni z týmu Big Shock! Racing těší na blízké závody. Posádka plánujetrénink v ostrém tempu podniknout už během červencové rallye Baja Aragon, v září čeká na české jezdce Baja Poland a říjen bude ve znamení Rallye du Maroc.
Foto: Big Shock! Racing
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.