Problémy s GPS navigací a odstoupení kvůli obavám o bezpečnost. Návrat Martina Koloce za volant závodního vozu po dlouhých 25 letech skončil při soutěži Baja Maďarsko již po prvním dnu. Šéf stáje Buggyra ZM Racing byl ovšem spokojen s najetými kilometry, které týmu poslouží při dalším vývoji speciálu Red-Lined REVO T1+.
"Chápu, že pořadatelé měli kvůli tomu, že se závodilo ve vojenském prostoru, do poslední chvíle problémy s vytýčením trati. Ale je to nesmírně navigačně složitý podnik, večer bylo strašné množství prachu, kdy proti slunci nebylo vůbec vidět. Protože jsme dostali nefunkční GPS, vůbec jsem nevěděl, kam jedeme. Navigátor neměl metry, součty ani azimuty a několikrát jsme pravděpodobně jeli i v protisměru. Proto jsme se rozhodli, že nechceme dál riskovat," vysvětluje důvody svého předčasného konce Koloc, jehož obavy se naplnily v sobotu, kdy došlo ke dvěma vážným nehodám a zkrácení soutěže.
Dvojnásobný evropský šampion v závodech tahačů z let 1995 a 1996 odstartoval do ostrého závodu poprvé od roku 1999, přičemž na scéně dálkových rallye závodil vůbec poprvé. Zaskakoval za svou dceru Aliyyah, která startuje se speciálem Red-Lined REVO T1+ pravidelně. V tomto případě ale musela start oželet kvůli plánované operaci. Role Kolocova spolujezdce se ujal Vlastimil Miksch, pro kterého také nešlo o snadnou výzvu. Navigoval totiž poprvé v životě.
Problémy provázely posádku Buggyry už od samotného příjezdu do místa dějiště. "Od technických přejímek jsme hlásili problémy s navigací. Nefungovala GPS, nedávala nám data. Navigační přístroj nezaznamenával projeté body ani ujeté metry a nakonec to skončilo tím, že první rychlostní zkoušku jsme jeli 120 km na oči," kroutil hlavou Koloc.
Snahu pořadatelů ovšem 57letý šéf stáje oceňuje. "Drželi nás v první neutralizaci po 30 kilometrech úvodního měřeného testu 34 minut namísto mandatorních dvaceti. Zkoušeli to vyřešit," říká Koloc. Toto úsilí se ovšem zdárného konce nedočkalo. "Nakonec nám dali pokyn, že musíme pokračovat na oči. Všechna auta, která jsme předjeli, jsme museli předjíždět znovu," dodává.
Cíl soutěže sice Koloc nespatřil, přesto z podniku neodcházel nespokojen. Kilometry v ostrém tempu totiž přinesly cenná data pro další vývoj vozu, což bylo ostatně hlavním cílem.
"Auto v Maďarsku fungovalo dobře. Vyhodnotíme všechna získaná data a také jak se osvědčily novinky na voze. Podle toho zvolíme další testovací program," uzavírá hodnocení svého vystoupení.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.