Filla na Masarykově okruhu marně hledal přilnavost. Přesto upevnil vedení v Alpe Adrii

Druhé a třetí místo. I při brněnském podniku Alpe Adrie dokázal Michal Filla vybojovat v obou superbikových závodech pódiové umístění a navíc si upevnil průběžné vedení. Ke spokojenosti ale měl přesto daleko. Po celý víkend ho totiž trápila přilnavost zadního kola.

„Spokojen být nemůžu. Celkové vedení jsem sice navýšil, celý víkend jsme ale bojovali s přilnavostí. Nebyli jsme schopni nastavit motorku tak, abych měl přilnavost na zadním kole. Podařilo se nám to pouze u kvalifikační pneumatiky, která má ale extrémní přilnavost a vydrží pouze dvě kola,“ hodnotil Filla svůj domácí víkend.

Do sobotního závodu se jezdec stáje Barni Spark Ducati kvalifikoval jako třetí celkově (superbiky jely společně s třídou Superstock 1000) a zároveň na druhém místě v klasifikaci Superbike. V úvodu se sice na okamžik propadl na celkové čtvrté místo za „superstockaře“ Enza Bouloma, netrvalo ovšem dlouho a s Francouzem si poradil. Od té doby už nikomu svou pozici nepřepustil, ačkoli na něj Boulom v závěru opět dotíral. Zatímco celkově dojel na třetí příčce, mezi superbiky skončil druhý.

Jelikož v superbicích dokázal Fillu porazit pouze polský jezdec Oleg Pawelec a jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí Hannes Schafzahl skončil až osmý, dokázal český závodník navýšit po sobotním závodě své celkové vedení na 36 bodů. Úplně spokojený ale nebyl. Hrubý asfalt Masarykova okruhu v kombinaci s vysokými teplotami mu totiž situaci pořádně ztížily.

„Nezajížděl jsem úplně ty nejlepší časy. Snažili jsme se a udělali na motorce spoustu velkých změn, výsledek byl ale pokaždé stejný. Na zadní pneumatice jsem neměl žádnou přilnavost a navíc mi odskakovalo přední kolo. Jsem rád, že jsem to dokázal udržet,“ oddechl si Filla v cíli.

Na svém výkonu ale přesto viděl také pozitiva: „Sice jsem nebyl spokojen s tím, jak se mi jelo, na druhou stranu mě ale potěšilo, jak jsem v rámci možností dokázal jet já. Bojoval jsem, občas jsem dokázal zajet i čas 2:04, i když vysoký,“ dodal.

Nedělní trápení

Po sobotě měl Filla jasno v tom, že pro neděli musí se svými mechaniky opět změnit nastavení své Ducati. K tomu skutečně došlo a po dopoledním warm-upu byl v táboře stáje důvod k optimismu. Závod už se ale konal ve vyšších teplotách a Filla se tentokrát trápil ještě více než v sobotu.

I v neděli se český jezdec propadl hned po startu za Enza Bouloma. Zatímco v prvním závodě ale zvládl Francouzovi předjetí brzy oplatit, tentokrát to bylo jinak. Místo se soupeři musel totiž Filla zápasit především s nestabilním motocyklem. Nejenže tak nevrátil Boulomovi předjetí, ale zanedlouho se propadl i za Hannese Schafzahla. Později sice Boulom havaroval a Filla se tak posunul z celkového pátého místa na čtvrté, na jeho třetím místem mezi superbikery se ale už nic nezměnilo.

„Bylo to horší a horší, jelo se mi strašně. Odskakoval mi předek, klouzal zadek a opět jsem byl rád, že jsem vůbec dojel do cíle. Doufali jsme, že bude motorka konečně fungovat, ale bylo to přesně naopak. Dělal jsem všechno možné, ale pohyboval jsem se na hraně pádu. V sobotu mě to sice alespoň trochu bavilo, ale dnes ne,“ popisuje své trable.

Fillu tak mohl těšit alespoň fakt, že z Brna odjížděl s vyšším celkovým náskokem než před začátkem víkendu. Momentálně totiž vede před Hannesem Schafzahlem o 32 bodů, což je hodnota větší než jedno vítězství. Celkové vedení si upevnil i v českém superbikovém šampionátu. V jeho klasifikaci si v sobotu připsal dokonce vítězství. V neděli zde skončil druhý za Schafzahlem.

Další závodní víkend čeká na Fillu za tři týdny. Od 4. do 6. srpna totiž bude Alpe Adria pokračovat v chorvatském Grobniku.

Foto: Automotodrom Brno - Brno Circuit, Dušan Bouzek

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.