Bavorák oživil historii. Galáš si při Brno Grand Prix Revival užil svezení i zájem fanoušků

Patnáct minut na dráze v ostrém tempu i velký zájem ze strany příznivců. Takový byl Brno Grand Prix Revival pro Milana Galáše. Ten se na Masarykově okruhu předvedl s replikou legendárního BMW 3.0 CSL Group 2, které v roce 1976 dovezlo stáj Lugi k titulu v evropském šampionátu cestovních vozů.

"Bylo to krásné. Auto fungovalo perfektně a navíc dorazila spousta fanoušků. Zkrátka vynikající atmosféra," užil si Galáš událost, která se na Masarykův okruh vrátila po dlouhých deseti letech.

Bývalý závodník dorazil do Brna s vozem BMW 3.0 CSL Group 2. Jednalo se o repliku legendárního vozu belgické stáje Luigi, která s ním v roce 1976 ovládla evropský šampionát cestovních vozů. Tým tehdy opanoval hned sedm z devíti závodů. Vítězství si připsal mimo jiné i na Masarykově okruhu, kde vystoupali na nejvyšší stupeň Jean Xhenceval, Pierre Dieudonné a Umberto Grano. První dva jmenovaní se stali ve zmíněné sezoně jezdeckými šampiony.

Galáš a jeho BMW se na dráze ukázali v sobotu v podvečer, kdy vyrazili do 15 minut trvajících exhibičních jízd historických závodních cestovních vozů. Ačkoli se jednalo o nesoutěžní jízdy, Galáš svou techniku nešetřil.

"Zejména na rovinkách jsem se do toho celkem opřel. Rychlosti 200 km/h jsem dosáhl určitě. Rozhodně to nebylo tak, že bych se jen vozil. Dokonce jsem si také zapředjížděl," bavil se.

Zážitek z jízdy nebyl tím jediným, co Galáše o víkendu potěšilo. Velkou radost mu totiž udělali také fanoušci, u kterých jeho auto vzbudilo pozornost.

"Přišla spousta pamětníků, kteří si na tento vůz pamatovali ještě z roku 1976, kdy v Brně závodil. Jeden pán měl dokonce slzy v očích," přibližuje Galáš, který všem příznivcům svou techniku ochotně představil. "Hodně z nich se mě na auto dotazovalo, například jestli je to originál nebo ne. Vše jsem jim zodpověděl a vysvětlil. Je vždy příjemné, když se můžete sejít s lidmi, kteří mají o motorsport zájem. Spousta z nich si auto fotila. Chvílemi byl náš stan doslova obklíčen," pochvaloval si.

Přestože je Brno Grand Prix Revival nyní minulostí, chce letos Galáš své BMW na Masarykově okruhu "provětrat" ještě jednou. "Rád bych se ukázal na akci, kterou každoročně pořádá Robert Šenkýř. Koná se na podzim a účastním se jí pravidelně," říká. Plánem je však zůstat pouze u exhibičních jízd. "Nestyděl bych se s tímto autem vyrazit například na nějakou historickou velkou cenu, třeba do Německa nebo do Spa-Francorchamps. Závodit s ním ale nebudu, chci jezdit jen tak pro radost," má jasno.

Foto: Archiv Milana Galáše

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.