Na prvním místě je po úvodním podniku Porsche Sports Cup Deutschland Čechokanaďan Josef Šmarda. Jezdec týmu Mičánek Motorsport ovládl úvodní sobotní závod sezony, v neděli byl pak třetí.
Šmarda před začátkem své třinácté sezony v německém cupovém šampionátu avizoval, že je připraven lépe než kdy dřív. A to také prvním závodem potvrdil. Doteď se mu nepodařilo nikdy první víkend ovládnout tak, aby se dostal do čela průběžného pořadí. Až nyní. „Ukázalo se, že nejlepší je být v klidu, nepočítat tisíciny a mít čistou hlavu,“ konstatuje závodník, který startuje ve třídě Drivers Competition Pro.
Šmarda podnik ovládl, přestože nakonec získal stejný bodový příděl jako loňský šampion Tomáš Urban. V jeho neprospěch ale hrály pomalejší časy na kolo a také nižší počet bezchybných kol, které v závodu vypsaném jako jízda pravidelnosti zajel.
Zpětně Šmardu mrzela chyba z druhého závodu, bez ní by se mohl bodově na prvním místě osamostatnit. „Ve druhém závodu jsem udělal chybu, nebudu se na nic vymlouvat. Vím přesně, kdy se to stalo. Auto se mi rozhoupalo a to mě stálo plynulou jízdu a několik trestných bodů. I tak je třetí místo a celkové vítězství požehnáním,“ popisuje průběh nedělního závodu, ve kterém skončil třetí, sedmašedesátiletý závodní matador.
Přesto z Nürburgringu odjíždí se skvělým pocitem. „Naprosto fantasticky jsem si zajezdil. Kromě toho, že byla dráha trochu špinavá, nemůžu vytknout nic ani pořadatelům. Po dvouleté pauze byli na okruhu diváci, plný servis, skvělá atmosféra. Takhle má závodění vypadat,“ hodnotí Šmarda závodní víkend, ve kterém se nakonec představilo 165 závodních vozů. Ve Šmardově třídě pak startovalo jedenatřicet vozů. „Všechno do sebe tento víkend zapadlo. Mechanici byli skvělí a auto připravili bez jediné chyby.“
Pilot nyní vyhlíží další podnik na Red Bull Ringu. „Jede se v době dovolených, takže už bylo avizováno, že účast bude menší, ale já věřím, že startovní pole doplní jezdci hlavně z Rakouska a Slovinska a půjde o důstojné závody,“ těší se na červencový druhý podnik seriálu Šmarda. „Naším cílem je jezdit bez výkyvů, absolutně pravidelně. A najít si svoji rychlost. Osobně mám dojem, že vedení seriálu bude chtít naši třídu zrychlit, to by mi mohlo dát výhodu proti největším konkurentům,“ míní Šmarda.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.