Stáj Buggyra ZM Racing vstupuje o víkendu v italském Misanu do nové sezony mistrovství Evropy tahačů. V ní letos vsadí na dvojici Adam Lacko a Téo Calvet, kterou už jsme v barvách stáje mohli vídat v minulosti. Stáj vstupuje do sezony s vylepšeným tahačem a jejím cílem bude opět útok na nejvyšší příčky.
Tým Buggyra ZM Racing vstupuje o víkendu do další sezony mistrovství Evropy v závodech tahačů. Ta odstartuje již během víkendu závody v italském Misanu. Zatímco v uplynulých dvou letech jsme byli u týmu zvyklí na tříčlennou sestavu ve složení Adam Lacko, Téo Calvet a Aliyyah Kolocová, letos uvidíme pouze dva jezdce, a to Lacka s Calvetem. Kolocová se totiž letos věnuje působení v evropských NASCAR, GT závodům a také přípravě na svou premiéru při Rallye Dakar, která se uskuteční v lednu příštího roku. V ME tahačů tak už pokračovat nebude.
Tým chce i letos patřit mezi favority. K udržení kroku s konkurencí mají pomoci mimo jiné i vylepšení tahače: "Došlo ke změnám na nápravě i na brzdném systému. Přidali jsme na výkonu motoru, ale zároveň držíme životnost. Tyto kroky by nás měly posunout zase o kousek dopředu," vysvětluje manažer Buggyry pro komunikaci Jan Kalivoda.
Adam Lacko se od roku 2015 pravidelně umisťuje v nejlepší trojici celkového pořadí (pomineme-li sezonu 2020, ve které se kvůli koronavirové pandemii odjel nedostatečný počet podniků a výsledky se tak nevyhlašovaly). Nejvíce se mu zadařilo v sezoně 2017, kdy se stal mistrem Evropy. Loni z toho bylo třetí místo. Optimistický je rodák z Čeladné i před začátkem tohoto ročníku.
"Časy v testech byly dobré, ale všechno se vždycky ukáže až v Misanu. Myslím si, že jdeme správnou cestou. Jako každý rok jsou ambice jasné - na konci sezony stupně vítězů. Vždycky bojujeme o tu nejvyšší příčku, ale nebude to jednoduché. Konkurence je silná a stále se zmenšují rozestupy. V měřáku se do jedné desetiny vešlo klidně i pět jezdců. Je to dobré pro diváky, protože na trati nejsou tak velké rozestupy. Jedeme nalepení na sobě a čekáme, kdo udělá chybu," říká Lacko.
Don't mind us just daydreaming about truck racing… ☁️
— Goodyear FIA ETRC (@FIA_ETRC) May 9, 2022
What are you looking forward to most with the return of the FIA Goodyear ETRC? ????#FIAETRC #MondayMotivation pic.twitter.com/Sev1pL7x0E
Pro Calveta, který si před týdnem jako záskok za Yasmeen Kolocovou zazávodil při podniku NASCAR Whelen Euro Series ve Valencii, půjde letos o pátou sezonu v ME tahačů, z toho o třetí v barvách Buggyry. V letech 2018 a 2019 se v seriálu objevoval pouze příležitostně se stájí Lion Truck. Od roku 2020 je permanentním jezdcem Buggyry. Již během první sezony v barvách týmu se Francouzovi podařilo vybojovat první stupně vítězů. Loni navíc přidal další čtyři včetně premiérového vítězství v Jaramě. Celkově skončil osmý a v Promoters Cupu byl klasifikován jako druhý.
Při předsezonních testech Calvetovi pomáhal i jeho kolega: „Bylo skvělé moci si vyzkoušet i Adamův truck. A navíc mi pomohl s nastavením mého vozu. Jsem rád, že mám po svém boku tak zkušeného pilota. Čeká nás další vyrovnaná sezona, v evropském šampionátu je velké množství kvalitních jezdců. Abychom uspěli, budeme muset hodně bojovat. V celkovém pořadí se chci vejít do první šestky a samozřejmě vyhrát Promoters Cup. No a v ideálním případě i hodnocení týmů,“ vytyčil si své cíle Calvet, který se loni stal s Buggyrou také francouzským šampionem tahačů.
Závodní víkendy se i v letošním roce budou skládat ze čtveřice závodů. Zatímco do prvních a třetích jízd budou jezdci vyrážet podle výsledků kvalifikací (pro každý závod se bude konat jedna), pro druhé a čtvrté víkendové jízdy dojde k otočení nejlepší osmičky z předchozího závodu. Liché závody ale budou štědřeji bodované, a to systémem 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. V sudých kláních se budou rozdělovat body klíčem 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Na účastníky letos čeká celkem osm podniků. Po Misanu se pojede i na Hungaroringu (11.-12. června), Slovakiaringu (2.-3. července), Nürburgringu (16.-17. července), v Mostě (3.-4. září), Zolderu (10.-11. září), Le Mans (24.-25. září) a na okruhu Jarama (1.-2. října).
Loňský titul bude obhajovat maďarský jezdec Norbert Kiss, který se loni stal mistrem Evropy již potřetí. Dalšími šampiony na roštu budou šestinásobný mistr Evropy Jochen Hahn a trojnásobný šampion Antonio Albacete. Počítat ale musíme například také se Saschou Lenzem, který se loni stal vicemistrem.
Feeling a little lost ahead of the 2022 championship getting underway this weekend?
— Goodyear FIA ETRC (@FIA_ETRC) May 17, 2022
No stress! We’ve got you covered ????
Here’s everything you’ll need to know ahead of the @circuitomisano race weekend ????https://t.co/CSK4y78ojz#FIAETRC #Misano pic.twitter.com/h4HKfe1CMP
Úvodní foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.