Tým Orion - Moto Racing Group (MRG) získal za léta působení na Rallye Dakar velký kredit. V lednu se jeho jezdci Martin Michek a Milan Engel chtějí znovu popasovat s tovární konkurencí.
Michek skončil na letošním Dakaru desátý, Milan Engeldojel osmnáctý. A stejné ambice mají také v lednu příštího roku.
"Hodlám dál trápit tovární jezdce, aby ze mě měli špatnéspaní. Chtěl bych být jejich noční můrou,“vyhlásil Michek. "Rád bych se poměřoval s těmi nejrychlejšími,“ přidal se Engel, který v Saudské Arábii pojede v kategorii bez asistence.
Michek měl být po poslední etapě letošního ročníku jedenáctý, jenže soutěž pár kilometrů před cílem vzdal tovární jezdec Hondy, takže se jméno českého motorkáře objevilo na desáté příčce. Vyrovnal tak české maximum Stanislava Zlocha z roku 1998.
"Jsem nohama na zemi. Chtěl bych překonat své letošní umístění, každý sportovec se chce posouvat dál. Jenže nebude to jednoduché – fabriky mají neomezené možnosti. Proto mým cílem je hlavně konkurenci trápit bez ohledu na umístění,“ dodal závodník v barvách MRG.
V boji s továrními stájemi využívá český tým motory od KTM. Další materiály si ale vyvíjí a připravuje ve vlastní režii a s domácími výrobci. Jde například o sedačku na míru, brzdové destičky, ale také speciálně upravené výfuky a upravenou elektroniku od tuzemských ladičů.
"Materiály jsou odzkoušené, zároveň je budeme mít pro nastávající Dakar zcela nové. Právě na tu stabilitu spoléhám,“ uvedl Engel.
"Naší hlavní zbraní je osvědčená kvalita, naše úpravy a know-how. Jedině to nám pomáhá v boji proti fabrikám,“ doplnil Michek.
Jezdci z MRG ještě v prosinci absolvovali týdenní trénink v Dubaji, každý den jezdili po dunách. "To nám dalo hrozně moc. Najížděli jsme duny zleva a zprava, je důležité je umět dobře číst,“ pochvaloval si Michek. "Tovární týmy i v tomto mají výhodu, protože najedou přes rok v dunách 50 tisíc kilometrů. To my máme v písku natrénováno tak 1500 kilometrů. Jako privátní tým tak potřebujeme využít každou možnost, abychom se solidně připravili,“ dodal český jezdec, který se těší na prašné cesty.
"Já jsem motokrosař, takže jsem rád, když cesty budou rychlejší. Mám rád písčité rovinaté pisty. A hlavně když to odsýpá,“ dodal Michek. To jeho týmový kolega se vyžívá zase v techničtějších pasážích. "Líbí se mi trialové místa, nevadí mi kameny, skály nebo úzké cestičky. Duny mám také rád, ale ty malé naváté jsou velmi zrádné.“
Foto: Orion - Moto Racing Group
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.