První body navzdory penalizaci. RTR Projects jede z Red Bull Ringu s nejlepším výsledkem

První body, dvě povedené stíhací jízdy v neuvěřitelně konkurenčním prostředí. Tým RTR Projects jede z druhého podniku ADAC GT4 Germany na Red Bull Ringu s dobrým pocitem, které nezkazily ani dvě sporné penalizace, které Matěje Pavlíčka s Josefem Knoppem stály čtvrté místo v juniorské kategorii.

"Naším největším plusem víkendu je, že máme celkový progres a že se pořád zlepšujeme. Ve druhém závodě jsme bojovali o pódium mezi juniory a nebýt penalizace, tak máme čtvrtou pozici. Jsme hodně silní ve druhé polovině závodů a v technických pasážích. Věřím, že to zužitkujeme v dalších závodech,” zhodnotil druhý podnik prestižního seriálu ADAC GT4 Germany majitel týmu Tomáš Miniberger.

Josef Knopp s Matějem Pavlíčkem na voze KTM X-BOW GT4 bojovali o body v obou závodech. Už v sobotu po nich sahali a cílem projeli na patnácté příčce, přestože Matěj Pavlíček musel v závodě absolovovat long lap penalty za nedodržení minimálního času pro zastávku v boxech. Z bodované pozice ale tým sesadila desetivteřinová penalizace za incident v boxech. V nedělním závodu Pavlíček s Knoppem předvedli skvělou jízdu a probili se mezi konkurenty z devatenácté pozice až na osmou příčku. I napodruhé ale přišla penalizace – tentokrát za kolizi Matěje Pavlíčka s Aston Martinem týmu Dörr Motorsport pilotovaným Sandrem Holzem. Vinu za sporný střet nakonec jury přiřkla právě Pavlíčkovi. I když tým nesouhlasil.

„Nemyslíme si, že by tu kolizi způsobil. Myslím si, že obě penalizace byly tak trochu křivdy, zejména ta druhá. Na druhou stranu k nim došlo při závodech, které bych nazval demoličním derby. Hodně se bouralo, a tak padala spousta penalizací. Kdo dojel do cíle, tak v podstatě dostal nějaký trest. Máme body, ale to umístění nás netěší. Bojovali jsme o pódium mezi juniory a reálně jsme na něj měli. Celou druhou polovinu závodu jsme navíc jeli v nejlepší desítce," zhodnotil incident Miniberger.

Na druhou stranu zdůrazňuje, že tým z Red Bull Ringu jede pozitivními pocity. „Auto se podařilo nastavit tak, že nemáme problém s traťovými limity. Jezdci v něj mají důvěru, není záludné a můžeme udržovat vysoké tempo v průběhu celého závodu. V závodě nás netrápí ani technické problémy," vypočítává pozitiva rakouského závodního víkendu.

To potvrzuje i týmový kouč Tomáš Enge. „Každý víkend je tam pokrok. Výkon jezdců na trati byl špičkový, jejich jízda se mi moc líbila. Snažili se jet celou dobu na limitu a v takovém případě zkrátka občas chybujete. Bojovnost a dravost je základ úspěchu, všechno ostatní se vypiluje s ujetými kilometry," chválil své svěřence.

Enge rovněž připomíná, jaké konkurenci musejí Pavlíček s Knoppem letos čelit: "V kvalifikaci se vejde do jedné sekundy 22 jezdců. Těžko bychom hledali vyrovnanější šampionát, ať už v GT3 nebo v GT4. Jakákoli drobná chyba vás stojí řadu pozic a když jedete na limitu, může vás potkat i penalizace. Vyrovnanost startovního pole je obrovská a my chceme uspět. V takovém případě člověk někdy překročí pravidla.“

Dalším závodním víkendem ADAC GT4 Germany bude v termínu 24.-26. června nizozemský Zandvoort. Podobně jako v případě úvodních dvou podniků v Oscherslebenu a na Red Bull Ringu se chce RTR projects ještě před začátkem závodního víkendu na okruh vydat a testovat zde.

Před dalšími podniky se bude tým soustředit na zlepšení kvalifikační formy. „Začneme víc pracovat na kvalifikacích. Bez určitého rizika je velmi těžké dostat se do první desítky. Jezdci se rozkoukali a jsou na tuto změnu kvalifikační strategie připraveni," uzavírá Miniberger.

Foto: ADAC // RTR Projects

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.