Další zvládnutá zkouška. RTR projects kralovalo s GT2 také v Mostě

Pole position, suverénní vítězství a především cenná data. Tomáš Miniberger při podniku Zeknova Carbonia Cupu v Mostě ukázal, že speciál KTM X-Bow GT2 dokáže vyhrávat i na tratích techničtějšího charakteru. Stáj RTR projects triumfovala také se Sergejem Pavlovcem ve třídě C5.

„Předpokládal jsem, že nebudeme tak dominantní jako na Slovakia Ringu. Letošní specifikace GT2 má totiž menší přítlak a nižší výkon. Nakonec se nám ale zadařilo,“ byl Miniberger spokojen.

Jak třídě A9, tak celkovému pořadí skupiny A+ kraloval Miniberger již v kvalifikaci. V ní si vyjel pole position s časem 1:35,463 a největšímu pronásledovateli nadělil více než vteřinu. V závodě pak triumfoval stylem start-cíl s náskokem téměř 11,5 sekundy. O bezstarostné prvenství ale nešlo.

„Sešla se tu slušná konkurence, takže to rozhodně nebylo poklidné, ačkoli to tak mohlo působit. Vedl jsem sice celou dobu, byla to ale taková škola jízdy v provozu. Spoustu aut jsem předjížděl o kolo zpět,“ vysvětluje vítěz.

Nový vůz KTM X-Bow GT2 plánuje letos RTR projects nasadit do vybraných podniků seriálu GT2 European Series. Zde s jedním autem úspěšně působí už od loňského roku. Jan Krabec si totiž v sezoně 2023 dojel pro titul amatérského šampiona. Letos stáj účinkuje v elitní kategorii Pro-Am a připsala si zde na konto již tři pódiová umístění. Nejvíce zazářila při druhém závodě ve francouzském Le Castellet, kde se Janu Krabcovi s Maťem Homolou podařilo vyhrát.

Na Autodrom Most se RTR projects vrátí s KTM X-Bow GT2 již brzy. Od 2. do 4. srpna se zde totiž zúčastní podniku seriálu ESET Cup. „Myslím si, že přijedeme dobře připravení. Nasbírali jsme data, na kterých můžeme stavět,“ věří Miniberger.

Pavlovcova bitva

RTR projects si z Autodromu Most odvezlo hned dvě výhry. Ve třídě C5 totiž stejně jako před měsícem v Brně triumfoval Sergej Pavlovec startující s modelem KTM X-Bow RR. Běloruského jezdce ale opět pořádně potrápil Miroslav Šimon s identickou technikou.

„Díky odlišně nastaveným převodům mu to krásně jelo na rovince a už při startu na mě útočil. Sice jsem se před ním udržel, bylo to ale jenom o fous,“ popisuje Pavlovec dramatický úvod. Později o vedoucí pozici skutečně přišel. „Štěstí mi moc nepřálo. Hodně mě zbrzdily pomalejší Caterhamy, Míra dostal další šanci a tři kola před koncem mě předjel,“ přibližuje.

Navzdory komplikacím ale Pavlovec přece jen projel cílem jako první. „Musel jsem vyvinout velký tlak, abych ho donutil chybovat. Nakonec jsem se ale před něj dostal zpátky,“ říká.

Ve čtvrtek 8. srpna pokračuje Zeknova Carbonia Cup pátým podnikem. Pojede se na maďarském Pannonia Ringu.

Foto: RTR projects, Zeknova Carbonia Cup/Dušan Belica

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.