S autem jsme byli jako jedna bytost, pochvaloval si Galáš. Rozhodující byl podle něj už start

Jáchym Galáš si při nedělním závodě TCR Europe ve Spa-Francorchamps dojel pro svůj premiérový triumf v šampionátu. Klíčový moment na jeho cestě za vítězstvím přišel podle jeho názoru už v úvodu. Pochvaloval si rovněž chování svého vozu.

Vítěz závodu TCR Europe. Takto můžeme od neděle označovat Jáchyma Galáše. Český závodník totiž při druhé víkendové jízdě na okruhu Spa-Francorchamps využil startu z pole position, které mu přinesl desátý čas v kvalifikaci a stylem start-cíl si dojel pro triumf. Není divu, že bezprostředně po dojezdu u něj panovalo nadšení.

"Loni jsem říkal o Nürburgringu, že to byl můj nejlepší závod kariéry. To už teď neplatí," vtipkoval.

Poté ale přešel na vážnější notu: "Jezdec a auto byli jako jedna bytost. Ve spolupráci s inženýry Hyundai Motorsportu se nám podařilo pro závod nachystat auto naprosto úžasně. Bylo konstantní a dalo se s ním jet rychle až do konce," chválil svou Elantru.

Klíčový moment na cestě za vítězstvím podle něj přišel už na startu: "Povedl se mi a podařilo se mi ujet soupeřům. Díky tomu jsem si mohl přichystat nájezd a výjezd v zatáčce La Source. Poté jsem udržel rychlost i v Eau Rouge a na tom jsem na rovince Kemmel vydělával. Díky tomu jsem si vybudoval dostatečný náskok. Mohlo se zdát, že soupeři byli blízko za mnou, ve skutečnosti jsem ale byl v bezpečí. Ve druhém sektoru mě možná dotahovali, pak jsem si ale nachystal také zatáčku Stavelot a ani v šikaně Bus Stop mě tak nemohli předjet. To podle mě bylo pro vítězství klíčové," vysvětluje.

Svým nedělním triumfem Galáš výrazně vylepšil své dosavadní maximum v TCR Europe. Předtím totiž skončil nejlépe pátý. Na tento výsledek dosáhl loni při druhém závodě na Nürburgringu, tehdy ještě s modelem Hyundai i30. Jeho letošním maximem bylo před nedělním belgickým kláním sedmé místo ze druhého závodu úvodního podniku v portugalském Portimau.

I po podniku ve Spa-Francorchamps stále platí, že Galáš dokázal bodovat ve všech závodech. Kromě vítězství si z Belgie odváží také deváté místo ze sobotní jízdy.

Galášovo prvenství je vůbec prvním vítězstvím českého závodníka v TCR Europe. Nejde však o premiérový triumf českých barev. Již loni při druhém závodě v Monze totiž Janík Motorsport slavil, v tomto případě díky týmovému kolegovi Galáše Maťovi Homolovi. Ten skončil v nedělním belgickém závodě druhý.

Svůj první start v TCR Europe si Jáchym Galáš připsal v roce 2019 při podniku na Hungaroringu. Tehdy startoval ještě s vozem Volkswagen Golf stáje GT2 Motorsport. Je ale třeba dodat, že v Maďarsku tenkrát nastoupil zejména jako účastník seriálu TCR Eastern Europe, které bylo součástí startovního pole TCR Europe. Jakožto pravidelný účastník se k sérii připojil loni se stájí Janík Motorsport.

Kromě Galáše jsme v minulosti mohli v TCR Europe vidět již jen dva další Čechy - Petra Fulína a Petra Čížka. Fulín nastoupil se starším modelem Cupra Leon své vlastní stáje Fullinrace Academy do závěrečného podniku sezony 2018 v Barceloně a jeho nejlepším výsledkem byla dvacátá pozice. Se starším Leonem týmu Fullinrace Academy se ukázal v šampionátu i Čížek, a to při již zmíněném podniku na Hungaroringu v roce 2019. Poté se v šampionátu objevil ještě loni v italské Monze, tentokrát již s Audi týmu Aditis. Jeho nejlepším výsledkem bylo 19. místo.

Na svůj belgický počin se Galáš pokusí navázat za dva týdny. V termínu 1.-3. července se totiž TCR Europe vůbec poprvé představí na německém městském okruhu Norisring.

Foto: TCR Europe

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.