Salač ve světle modré. Stáj Gresini představila zbarvení pro novou sezonu Moto2

Filip Salač už ví, jak bude vypadat jeho motocykl Kalex, na kterém absolvuje svůj premiérový rok v Moto2. Tým Gresini totiž představil nové zbarvení svých motorek. Převládá na nich světle modrá.

Filipa Salače čeká v letošní sezoně mistrovství světa silničních motocyklů kariérní posun. Z nejslabší kubatury Moto3, kde začal své působení v roce 2018 startem na divokou kartu v Brně, se totiž přesune do třídy Moto2. Zde bude hájit barvy týmu Gresini. U italské stáje, která působí také v nejvyšší třídě MotoGP a v elektrické MotoE, utvoří jezdeckou sestavu spolu s Alessandrem Zacconem. Rodák z Rimini se do prostřední třídy přesouvá právě z MotoE, kde loni obsadil celkovou pátou příčku.

Své první svezení s motorkou třídy Moto2 už má Salač za sebou. Absolvoval jej loni v listopadu při neoficiálních testech v Jerezu. Tehdy ještě na jeho Kalexu dominovaly červená a bílá barva. Letos se ale stáj Gresini rozhodla obléknout nový háv. Nejvýrazněji je na motocyklech třídy Moto2 zastoupena světle modrá barva, stejně jako v případě motorek pro třídu MotoGP.

Salač věří, že by mu stroj Moto2 mohl sednout lépe než Moto3: "Po náročném roce v Moto3 pro mě letos bude úplně všechno nové. Na Moto3 jsem byl moc vysoký. Přes zimu jsem trénoval na motorce, která se Moto2 podobá více a můžu říct, že jsem se na ní cítil o poznání pohodlněji," říká rodák z Mladé Boleslavi. "Nemůžu se dočkat, až zase budu s týmem spolupracovat. Při prvním testu jsem se hodně bavil," dodává.

Zimní přestávku využívá držitel druhého místa z loňského závodu Moto3 v Le Mans k návštěvám posilovny: "Zatímco čekám (na start nové sezony - pozn. red.), soustředím se na trénink v posilovně. Potřebuji nabrat svaly a přizpůsobit je stroji Moto2, který má odlišnou strukturu. Upřímně mám ale tento druh tréninku ještě radši," uvádí.

Jediné předsezonní testování tříd Moto2 a Moto3 se bude konat v termínu 19.-21. února v portugalském Portimau. Ještě předtím ale mají u Gresiniho v plánu vyrazit do španělského Jerezu. Zde bude tým testovat také v únoru.

Slova chvály od šéfa

Do Salače vkládá před sezonou naděje mimo jiné i Luca Gresini, týmový manažer pro třídu Moto2 a současně syn loni zesnulého zakladatele stáje Fausta Gresiniho: "Filip je slibný kluk. Během posledních let v Moto3 hodně vyrostl a i když mu jeho výška byla překážkou, zajel pár dobrých závodů a ukázal, že může bojovat s vedoucí skupinou," říká Gresini mladší.

V loňském roce závodili v Moto2 pro Gresiniho Fabio di Giannantonio s Nicolem Bulegou. Zatímco Bulega obsadil až 26. příčku, Di Giannantonio dokázal jeden závod vyhrát a skončil sedmý. Za tyto výkony ho stáj odměnila povýšením do MotoGP, kde letos bude týmovým kolegou Eney Bastianiniho. V minulosti dosáhl tým v prostřední kubatuře mimo jiné i na dva tituly. Zatímco v roce 2001, kdy ještě kategorie nesla název do 250 ccm, slavil titul Daijiro Kato, v roce 2010 se stal historický prvním šampionem Moto2 Toni Elias.

Salač se stane šestým českým jezdcem Moto2 v historii. Před ním se v této kategorii objevili Karel Abraham, Lukáš Pešek, Patrik Vostárek, Miroslav Popov a Karel Hanika. Právě Hanika je autorem dosud posledního českého startu v této třídě. V roce 2017 se na divokou kartu zúčastnil domácí velké ceny v Brně. Nejúspěšnějším ze zmíněné pětice je ale Karel Abraham. Ten zde před svým přestupem do MotoGP závodil v roce 2010. Celkově skončil desátý a sezonu uzavřel vítězstvím ve Valencii. Kromě toho ale dosáhl na pódium i v japonském Motegi, kde dojel třetí.

Úvodní foto: Gresini

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.