Tři pódiová umístění v kapse, nová posila Milan Sitnianský se osvědčila a tým se připravil na start v zářijovém dvanáctihodinovém závodě seriálu Michelin 992 Endurance Cup. V tomto duchu se u stáje GT Sports Technology nesl víkendový start v závodech P9 Challenge na legendárním belgickém okruhu Spa-Francorchamps.
„S víkendem jsme hodně spokojení,“ pochvaloval si šéf stáje Karel Neffe. „Jako testování to bylo super. K tomu jsme si i zazávodili a získali nějaké poháry. Oba jezdci byli spokojení a potvrdili si, že jsou schopní zajíždět dobré časy. Oba navíc měli podobné tempo,“ dodává.
Ačkoli na přelomu května a června čekaly ve Spa na tým „jenom“ dva závody o délce jedné hodiny, díky svému obsazení věrohodně simulovaly podmínky dlouhého vytrvalostního závodu. Na dráze se totiž neukázali jenom účastníci P9 Challenge. Ti sdíleli dráhu společně s nizozemským šampionátem Supercar Challenge. To dalo dohromady více než 40 posádek nejenom v GT vozech. Nastoupila také auta specifikace TCR nebo prototypy Radical.
Hned třikrát se GT Sports Technology dostalo na pódium klasifikace P9 Challenge. V sobotu obsadil druhé místo Milan Sitnianský a třetí skončil Petr Brecka. Nedělní klání sice Sitnianský nedokončil, Brecka však zopakoval sobotní bronz. V tomto případě se dostal dokonce i do elitní desítky absolutního pořadí – skončil šestý.
Základem úspěchu byla povedená kvalifikace. A zajet solidní čas bylo v obou z nich velmi náročné. Vzhledem k vysokému počtu startujících panoval hustý provoz, což i na sedmikilometrovém okruhu jako Spa-Francorchamps způsobovalo jezdcům pořádný bolehlav.
„Byl to rozhodující faktor,“ říká Neffe. „Oba jezdci byli schopni jet plus mínus stejně rychle, když se jim kolo povedlo. V jedné kvalifikaci se ale Petrovi nezadařilo a v té druhé zase Milanovi. Bylo to šílené,“ popisuje.
Po celý víkend se také rozdávaly penalizace za traťové limity. V závodech obdržel dvě i Petr Brecka, ačkoli ani jedna neměla na jeho konečné umístění žádný vliv. Karla Neffeho překvapilo, jak byli v tomto ohledu sportovní komisaři striktní. „Hodně se to hlídalo. V Eau Rouge je něco takového vždy drama. Komisaři byli dost přísní. Dokonce se rozdávaly penalizace i v trénincích. To jsem ještě nikdy v životě neviděl,“ žasnul.
Co ovšem vnímal pozitivně, byla premiéra Milana Sitnianského. Ten nebyl pro tým GT Sports Technology žádnou neznámou tváří. Sitnianský se totiž účastní závodů Porsche Sprint Challenge Central Europe. Tam ale dosud účinkoval v barvách stáje Sportgarage, tedy jako jeden ze soupeřů GT Sports Technology.
„Spolupracovalo se nám s ním výborně,“ pochvaluje si Karel Neffe. „Měl s sebou i svého mechanika Jirku Kalistu a byla to super symbióza. Obě strany byly spokojeny. Většinou si dva týmy v něčem nesednou, ale my si sedli naprosto ve všem. I jezdci si rozuměli. Oba mají podobný pozitivní přístup k závodění i životu,“ těšilo Neffeho.
Už teď je jasné, že spolupráce s Milanem Sitnianským tímto nekončí. Má být totiž jedním z jezdců, který s týmem nastoupí ve Spa do již zmíněného dvanáctihodinového závodu. Ten se uskuteční v sobotu 6. září. Je ale možné, že si Sitnianský zazávodí za GT Sports Technology ještě předtím.
„Momentálně to spolu řešíme. Bavíme se i o Porsche Sprint Challenge na Balatonu, který se jede příští týden. Co má Milan v plánu dál, to nevím. Nějaké společné svezení ale určitě plánujeme a vymýšlíme, do čeho bychom mohli jít společně,“ říká Neffe.
Kdo všechno nastoupí za GT Sports Technology při dvanáctihodinovce ve Spa, prozatím zůstává otázkou. „Momentálně máme poptávku skoro na celá dvě auta. Je docela dost zásadní, jak se tým jezdecky poskládá do posádek. Je totiž důležité, aby jezdec především dovezl auto zpátky, i když třeba pomaleji. Jinak zkazí závod celému týmu. Ego musí jít stranou. Proto se ani nesnažíme oslovovat jezdce, u kterých víme, že by jezdecky nebo osobnostně k ostatním nezapadli. Není snadné to dát dohromady,“ dodává Neffe.
Dalším letošním vystoupením stáje GT Sports Technology budou závody Porsche Sprint Challenge Central Europe na maďarském Balaton Parku. Zde se pojede v termínu 12.-14. června. Týmu se po úvodních dvou podnicích daří velmi dobře. Ivan Peklin vede absolutní pořadí sprintu, přičemž ve vytrvalosti je celkově druhý a první v kategorii PRO-AM. Petr Brecka je vidět v hodnocení třídy AM. Ve sprintu mu patří druhé místo, ve vytrvalosti vede.
Foto: Supercar Challenge/Roel Louwers, Johan Vis
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.