Penalizace, jízda po třech kolech a požár na konec. Cesta Buggyry k portugalským stříbrům vedla přes překážky

Dva stříbrné výsledky získala stáj Buggyra ve třídě GT4 při víkendových závodech seriálu 24H Series v portugalském Estorilu. Posádka ve složení David Vršecký, Adam Lacko a Aliyyah Kolocvá ovšem musela skousnout penalizaci a ztrátu vítězství v kvalifikačním závodě, předčasný konec ve dvanáctihodinovce i propad v průběžném pořadí šampionátu.

„Estoril dokazuje, že ve vytrvalostních závodech je možné cokoli. I když jste přesvědčeni, že jste stoprocentně připraveni, vždycky se může objevit něco, co vás zaskočí. Jednou je to poněkud nesmyslné rozhodnutí jury, jindy si zase postaví hlavu technika. Ale pro nás je hlavní, že jsme v nejdelším závodě, jaký kdy Buggyra na okruhu absolvovala, obstáli se ctí a můžeme jet na čtyřiadvacetihodinovku do Barcelony se vztyčenou hlavou,“ hodnotil portugalský víkend Jan Kalivoda, šéf týmu pro komunikaci.

Do víkendu vstupovala Buggyra ve slibné pozici. Zatímco v absolutním pořadí vozů GT se dělila o první místo se stájí Red Ant Racing, ve třídě GT4 vedla se čtyřbodovým náskokem před svými hlavními letošními rivaly ze stáje Atlas BX Motorsports. A jihokorejský tým byl pro Buggyru i tentokrát velmi záludným soupeřem.

Velká bitva proběhla mezi Atlasem a Buggyrou už v pátečním šestihodinovém kvalifikačním závodě, který nejenže rozhodoval o pořadí na roštu hlavního klání, ale také se v něm hrálo o poloviční body ve srovnání s hlavním závodem. Po těsné bitvě nakonec projela posádka Buggyry cílem na první příčce. Oslavy ale byly předčasné.

„Cestou na stupně vítězů nám čepici s jedničkou sebrali s tím, že jsme dostali půlminutovou penalizaci za můj manévr v cíli. Bohužel jsem v mrtvém bodě měl jedno auto, které muselo trošičku změnit směr,“ mrzelo Vršeckého, kvůli jehož incidentu se Buggyra propadla v konečné klasifikaci třídy GT4 na druhé místo.

Ani při sobotní dvanáctihodinovce nakonec Buggyra na své soupeře z Atlas BX Motorsports nestačila. Tentokrát jí házela klacky pod nohy technika.

„Asi pět minut před koncem mého dvouhodinového stintu jsem v zatáčce ucítil ránu, auto spadlo na stranu a přední levé kolo odcestovalo úplně pryč,“ popisuje Adam Lacko první problém, který stáj z Roudnice nad Labem potkal.

I při druhém technickém problému seděl za volantem Mercedesu AMG GT4 Lacko. Tentokrát šlo o situaci, která naděje Buggyry na vítězství definitivně pohřbila.

„V poslední zatáčce začalo auto divně škytat a brblat. Myslel jsem, že došel benzín a zamířil na tankování. Ale jak se podívám do zpětného zrcátka, vidím nějaké velké blikání. A pak jsem slyšel do sluchátek „pozor, hoříš!“. Tak jsem okamžitě zastavil a co nejrychleji se snažil z vozu vystoupit. V autě jsem seděl přes pět hodin, takže to jde člověk problémům naproti,“ mrzelo evropského šampiona v závodech tahačů z roku 2017.

Po tomto požáru musela Buggyra ze závodu odstoupit. I přesto si ale během závodu vytvořila dostatečný náskok, který stačil na zopakování druhého místa ve třídě GT4.

Pokus o zvrat v barcelonském finále

Nyní už na účastníky evropské série 24H Series čeká jen jeden závodní víkend. Ten se bude konat od 15. do 17. září na španělském okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a půjde o skutečný vrchol sezony. Na programu totiž bude čtyřiadvacetihodinový závod.

Do finálového víkendu letošní sezony půjde Buggyra v jiné pozici než do předchozích podniků. Po závodech v Estorilu se totiž ve třídě GT4 propadla na celkové druhé místo. Atlas BX Motorsports má nyní dvoubodový náskok. V celkovém pořadí vozů GT spadla na třetí příčku. Zde je její manko na čelo rovněž dvoubodové. S jihokorejským Atlasem se zde o první místo dělí litevský RD Signs - Siauliai racing team.

Foto: Buggyra ZM Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.