K vítězství z posledního místa. Waszkova sobota se nesla ve znamení pětek

Páté vítězství ve třídě GTC v pátém letošním závodě a k tomu páté místo celkově. Dennise Waszka se během sobotního sprintu ESET Cupu na Slovakia Ringu drželo číslo pět. Všech těchto výsledků navíc jezdec stáje GT2 Motorsport dosáhl po startu z posledního místa.

"Když člověk startuje z chvostu, většinou si hodně zapředjíždí. Opravdu jsem si to užil," radoval se v cíli Waszek

Do slovenského podniku vstupoval jezdec stáje GT2 Motorsport s velmi dobrou bilancí. Kromě toho, že při předchozích čtyřech závodech vyhrál pokaždé třídu GTC, připsal si i trojici triumfů v rámci celkové klasifikace vozů GT. Sobotní ráno ale ukázalo, že na téměř šestikilometrovém okruhu v Orechové Potoni to bude trochu jiná písnička.

"Už při prvním kvalifikačním pokusu jsem dostal defekt pneumatiky a vylétl z trati. Tím pro mě kvalifikace skončila," mrzelo Waszka, který tak musel ve sprintu začínat až z poslední 18. pozice.

Ani nepříliš dobře vypadající situace se ovšem nezalekl. Ihned od začátku se prokousával dopředu. Již ve třetím kole mu patřila celková šestá pozice a současně první místo ve třídě GTC. Později si ještě poradil s Alexem Tlustým startujícím v prototypu Praga R1 a kromě prvního místa ve třídě tak dosáhl i páté místo v absolutní klasifikaci.

Před Waszkem projeli cílem pouze soupeři s papírově silnějšími vozy. Zatímco pro suverénní triumf si dojel domácí matador Miro Konopka s Ligierem LMP3, druhý skončil Reinhard Kofler s KTM X-Bow GTX a následovaly dvě "gététrojky" - Lamborghini Huracán Adama Konopky a BMW M4 Gregora Zsiga.

"Chtěl jsem dohnat i vozy GT3," přiznává Waszek, který měl vůči těmto vozům výhodu zejména na dlouhých rovinkách díky vyššímu výkonu svého Huracánu. Nakonec ale musel tuto snahu vzdát. "Ke konci už mi odcházely pneumatiky a nebylo snadné s tím jet. Proto jsem se rozhodl dojet do cíle na jistotu," vysvětluje.

Druhý sprint přijde na řadu v neděli od 14:20 hodin. Předcházet mu bude kvalifikace, která začne v 8:40. Waszkův cíl je jasný - pozlobit o něco více vozy GT3. "Věřím tomu, že v první polovině závodu bych s nimi určitě mohl držet krok. Pak ale bude těžké udržet je za sebou," přemýšlí o svých šancích.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.