Návrat Jáchyma Galáše do TCR Eastern Europe na Hungaroringu přinesl nejprve odstoupení po nezaviněném incidentu, poté ale český závodník dokázal zvítězit po startu z chvostu startovního roštu. U nového vozu Hyundai Elantra, se kterým se v Maďarsku svezl vůbec poprvé, sice ještě vidí prostor ke zlepšení, vše jde ale podle něj správným směrem.
První víkendový závod TCR Eastern Europe na Hungaroringu skončil pro Jáchyma Galáše odstoupením poté, co obdržel ránu od svého soupeře zezadu a následně kolidoval s jiným vozem. V nedělním klání si ovšem spravil chuť a i přesto, že musel po sobotním výpadku začínat až z posledního místa, oslavoval v cíli vítězství.
Slibně vypadala Galášova situace už před sobotním závodem. V kvalifikaci, která se konala na mokré dráze, totiž nestačil pouze na polského závodníka Bartosze Groszka a obsadil druhé místo. Po startu navíc svého soupeře předjel a ujal se vedení. V něm ale vydržel jen do druhé zatáčky. V ní totiž Groszek zezadu do Galáše narazil. Ten následně dostal přetáčivý smyk a kolidoval s Milovanem Vesničem, který se zrovna nacházel po jeho boku. Zatímco Groszek byl schopen pokračovat a nakonec zvítězil, Galáš s Vesničem museli na následky kontaktu odstoupit.
Sportovní komisaři se rozhodli ponechat incident bez trestu, což ovšem Galáše překvapilo: "Trošku jsem překvapen, že penalizace nepadly. Přeci jen to byla taková řetězová reakce. Dostal jsem zezadu lehký ťukanec, který mě poslal do přetáčivého smyku. Během něj mi ustřelil zadek do jezdce, který se nacházel na vnějšku. O něj jsem si poškodil kolo. Chápu, že to bylo první kolo a toto se v něm děje normálně, ale myslím si, že jsem za sebou měl dost místa, proto mě to překvapilo," podělil se o svůj pohled na incident.
Kolize neukončila pouze Galášovo vystoupení v prvním závodě, ale zpočátku i hodně zkomplikovala jeho vyhlídky pro druhou jízdu. Do ní se totiž startovalo podle výsledků prvního závodu, pouze se otáčela nejlepší desítka. Galáš tak musel začínat z poslední 16. pozice. Z té se mu ale dařilo probíjet polem vpřed a nakonec vystoupal až na druhé místo. A to navíc ještě nebylo všechno. Jeho týmový kolega Maťo Homola, který projel cílem jako první, totiž dostal trest deseti sekund za zavinění kolize s Milenkem Vukovičem. To ho odsunulo až na šestou příčku a Galáš se díky tomu mohl radovat z vítězství.
"Moc jsem si tuto stíhací jízdu užil. Bylo dobré si procvičit předjíždění, ale i přehled o situaci na dráze," měl v cíli radost.
Galáš se sice mohl v neděli radovat z triumfu, výsledky ale pro něj na Hungaroringu nebyly prioritní. Hlavním cílem jeho účasti v úvodním podniku TCR Eastern Europe totiž bylo otestovat nový vůz Hyundai Elantra. S ním letos Galáš absolvuje svou druhou kompletní sezonu v seriálu TCR Europe a pokusí se za jeho volantem vybojovat první umístění na stupních vítězů. Na Hungaroringu šlo o jeho vůbec první svezení s tímto autem.
"Hlavním účelem bylo zjistit, jak se Elantra chová v závodě. Ještě před sebou máme kus práce, ale i tak je dobré, že jsme získali nějaká data. Už máme směr, kterým se chceme vydat a také bod, od kterého se můžeme odpíchnout," popsal své dojmy z nového vozu.
Stále však vidí rezervy: "Tím jak je auto delší, tak se mu moc nechce zatáčet. Na to se teď soustředím nejvíce. Možná bude potřeba jezdit s ním jinou stopu. Je potřeba, aby se tomu jezdec byl schopen přizpůsobit, také je ale dobré, když se tomu půjde naproti nastavením auta," říká.
Galáš se na závodní dráze objeví znovu ještě na konci tohoto měsíce. O víkendu 29. dubna - 1. května totiž nová sezona TCR Europe odstartuje v portugalském Portimau. Zde Galáš bude závodit vůbec poprvé v životě.
Úvodní foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.