Salač na suchu. Prázdná nádrž ukončila v Assenu cestu za dalšími body

Filip Salač sahal při závodě Moto2 v nizozemském Assenu po dalším bodovaném výsledku, v posledním kole mu ale došel benzín a připsal si tak své první odstoupení v letošní sezoně. V průběžném pořadí se propadl na šestou příčku.

"Bohužel mi v posledním kole došel benzín. Moc mě to mrzí, ale jsem rád, že motorka fungovala lépe, i když jsme ji nestihli pořádně doladit. Teď je před námi dlouhá přestávka, budu mít čas na trénink a zlepšení toho, co mi ještě chybí. Ale už teď se těším na další závod," uvedl zklamaný Salač po skončení nizozemského víkendu.

Jezdec stáje Gresini věděl už v sobotu, že ho týden po zisku 13. příčky na Sachsenringu čeká další složitý víkend. Českému jezdci a partě jeho mechaniků se totiž během víkendu nedařilo najít vhodné nastavení do vysokých teplot. V kombinovaných výsledcích volných tréninků sice skončil díky vydařenému kolu v chladnějším závěrečném tréninku jako třetí, v kvalifikaci ale bylo větší horko a to už nebylo ono. Salače trápila nedostatečná přilnavost předního kola a jeho poslední měřený pokus navíc předčasně ukončily žluté vlajky. Nebylo z toho lepší než 13. místo.

U stáje Gresini věděli, že takto to dál nejde. Do nedělního závodu se proto rozhodli jít tak trochu naslepo.

"Použili jsme starší rám i podvozek. Tím pádem jsme neměli stoprocentně nastavenou motorku, ale věděli jsme, že loňské komponenty fungovaly v horku lépe," vysvětloval Salač.

A lepší to opravdu bylo. Zpočátku si sice Salač zvykal, poté se mu ale začalo dařit stoupat vzhůru. Do posledního kola najížděl jako jedenáctý.

"V prvních kolech to nebylo ideální, motorka se pochopitelně chovala jinak a tomu jsem musel přizpůsobit jezdecký styl. Ale celkem rychle jsem si zvykl a začal tahat. Každopádně ani tak to nebylo perfektní, protože geometrie motorky je teď úplně jiná, ale z předního kola jsem měl mnohem lepší pocit. Bojoval jsem s Baltusem, pak jsem se před něho dostal a podařilo se mi trochu odskočit," popisoval Salač průběh závodu do doby, než musel odstoupit.

Velká cena Nizozemska byla prvním letošním závodem, ve kterém Salač nejenže nedojel, ale také nebodoval. Všech předchozích sedm závodů totiž dokončil v bodované patnáctce. V průběžném pořadí spadl kvůli svému výpadku na šesté místo. Přeskočil ho Arón Canet, který má nyní o čtyři body více. Na sedmého Somkiata Čantru má Salač k dobru 13 bodů.

Šlo o první závod od Velké ceny Austrálie 2022, ve kterém Salač nebodoval. Tehdy ho vyřadil pád v první zatáčce v době, kdy kroužil po dráze jako čtvrtý.

Mistrovství světa silničních motocyklů bude pokračovat až za více než měsíc. Dalším závodem bude 6. srpna Velká cena Velké Británie na okruhu Silverstone.

Foto: Gresini Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.