Indická premiéra za šest bodů. Salač se po složité kvalifikaci propracoval do nejlepší desítky

Desáté místo a šest bodů na kontě. S tímto výsledkem opouští premiérovou Velkou cenu Indie Filip Salač. Jezdec třídy Moto2 dokázal v nedělním závodě napravit sobotní trápení na mokru.

„Trochu mi sice chyběla přilnavost na zadním kole, jinak ale motorka fungovala perfektně. Dosáhli jsme na další umístění v nejlepší desítce a nyní jsme připraveni na Japonsko. Už se těším, až si dám nějaké skvělé sushi,“ vtipkoval Salač po dosažení dalšího bodovaného výsledku.

Cesta k bodům ovšem nebyla na okruhu Buddh, kam MS silničních motocyklů zavítalo vůbec poprvé, přímočará. Zpočátku se zdálo, že něco podobného nebude problém. V suchých volných trénincích se totiž Salač umisťoval v nejlepší desítce a bez problémů si zajistil přímý postup do druhé části kvalifikace. Pak ale vstoupilo do hry počasí.

V Indii se pořádně rozpršelo a druhá část kvalifikace se tak v sobotu konala na mokré dráze, ačkoli asfalt pomalu osychal. Mokré podmínky sice Salačovi v minulosti přinesly řadu důvodů k radosti, jako například druhá místa z Le Mans 2021 nebo loňského Thajska, tentokrát tomu ale bylo jinak. Český jezdec dokázal zajet pouze sedmnáctý čas.

„S novou tratí jsme měli jen minimální zkušenosti, na mokru žádné. První metry na vodě jsem si tady mohl vyzkoušet až v kvalifikaci a z motorky jsem neměl dobrý pocit. Všechno určitě nebylo jenom v nastavení, dneska mi to prostě nesedlo,“ mrzelo závodníka stáje Gresini po boji o startovní pozice.

Pro neděli už Salač doufal v sucho. To se mu vyplnilo a na jeho výkonu to bylo znát. Cílem totiž projel jako desátý a své konto rozšířil o dalších šest bodů.

Ani tentokrát se ovšem vše neobešlo bez komplikací. Po startu totiž došlo k hromadné kolizi, kterou zavinil Salačův parťák Jeremy Alcoba a byly vyvěšeny červené vlajky. To ovlivnilo Salačovo počínání při restartu, který nebyl úplně vydařený.

„Když jsem viděl, co se stalo v první zatáčce, tak jsem se trochu vylekal. Při restartu jsem se proto rozhodl být klidnější a to mě v první zatáčce stálo několik pozic,“ vysvětluje.

Salač ztratil v cíli necelou vteřinu na osmého Barryho Baltuse a devátého Marcose Ramíreze. Rodáka z Mladé Boleslavi proto mrzelo, že závod byl po incidentu v úvodu zkrácen na 12 kol.

„Kdybych dostal ještě pár kol, možná bych dokázal stáhnout ztrátu na skupinu jedoucí přede mnou,“ věří.

Další závodní víkend čeká Salače už příští týden. Tentokrát se pojede v japonském Motegi. Jezdec stáje Gresini na okruh přijede jako sedmý muž průběžného pořadí a stále může pomýšlet na posun vzhůru. Méně než 25 bodů, což je hodnota jednoho vítězství, totiž ztrácí na čtvrtého Aróna Caneta (-19 bodů), Alonsa Lópeze (-19 bodů) a Celestina Viettiho (-9 bodů). Současně se ale musí koukat i dozadu. Zatímco Manuel González na něj ztrácí jen tři body, devátý Somkjat Čantra osm a desátý Fermín Aldeguer devět.

Foto: Gresini Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.