Bolavé předloktí zatarasilo cestu k lepšímu výsledku. Salač si věřil v Japonsku na pódium

Nejlepší výsledek za dlouhou dobu, přesto výhrady. Filip Salač věří, že mohl při Velké ceně Japonska v Motegi zabojovat o pódium. Jezdce stáje Gresini ovšem omezil syndrom arm pump.

„Páté místo jsem udržel, ale úplně spokojený nejsem, protože moje motorka měla určitě minimálně na pódium. Neměl jsem žádný problém s nastavením a fungovala skvěle, za což bych rád poděkoval celému týmu. Nicméně je důležité, že se na motorce cítím dobře a jsem v zpátky v nejlepší pětce. Je před námi ještě hodně závodů a příležitostí poprat se o bednu. Díky moc všem za podporu,“ hodnotil Salač své japonské vystoupení.

Že by závodník stáje Gresini mohl dosáhnout na svůj nejlepší výsledek za dlouhou dobu, naznačila už sobotní kvalifikace. V ní se mu totiž podařilo zajet pátý nejrychlejší čas, což znamenalo v neděli start ze druhé řady.

V úvodu ovšem Salač ztrácel. Po soubojích se Samem Lowesem a Pedrem Acostou se propadl na sedmé místo. Brzy ale Lowesovi předjetí vrátil a poté začal nahánět i Jakea Dixona. Byl ovšem široký v jedné ze zatáček a to zapříčinilo jeho pád zpět na sedmou pozici. Netrvalo však dlouho a zatímco Sam Lowes šel k zemi, ve vedoucí skupině bojující Alonso López si musel odpykat dvojitou penalizaci dlouhého kola. Díky tomu se náš reprezentant dostal na pátou pozici, kterou udržel až do cíle.

Do nejlepší pětice Salač pronikl poprvé od května. Tehdy se mu zadařilo při Velké ceně Francie v Le Mans, kterou dokončil jako druhý. Konec závodu v Motegi ale pro něj nebyl snadný.

„Asi deset kol před koncem jsem dostal arm pump. Bolelo mě pravé předloktí, měl jsem problém hlavně ve druhém a třetím sektoru s překlápěním motorky a na brzdách,“ vysvětluje.

Syndrom arm pump je u motocyklových závodníků častým problémem. Vzniká v momentě, kdy svaly v předloktí pracují příliš intenzivně a dojde tak k přiškrcení krevního toku k ruce. Krevní tok k předloktí je najednou vyšší než ten, který směřuje zpátky. Tím se vytváří tlak a snižuje se okysličení, kvůli čemuž cítí závodník bolest a také se mu znecitlivují prsty.

Salač bude tuto komplikaci řešit po skončení sezony: „Na 99 % podstoupím operaci předloktí, abych se tohoto nepříjemného omezení zbavil. Spousta jezdců má tento zákrok za sebou, takže věřím, že to pomůže,“ říká.

V letošním ročníku ještě na Salače čeká šest závodních víkendů. Ten nejbližší se odehraje o víkendu 13.-15. října v indonéské Mandalice. Mladoboleslavský rodák do něj vstoupí jako sedmý muž průběžného pořadí.

Foto: Autoklub České republiky

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.