Nejlepší výsledek za dlouhou dobu, přesto výhrady. Filip Salač věří, že mohl při Velké ceně Japonska v Motegi zabojovat o pódium. Jezdce stáje Gresini ovšem omezil syndrom arm pump.
„Páté místo jsem udržel, ale úplně spokojený nejsem, protože moje motorka měla určitě minimálně na pódium. Neměl jsem žádný problém s nastavením a fungovala skvěle, za což bych rád poděkoval celému týmu. Nicméně je důležité, že se na motorce cítím dobře a jsem v zpátky v nejlepší pětce. Je před námi ještě hodně závodů a příležitostí poprat se o bednu. Díky moc všem za podporu,“ hodnotil Salač své japonské vystoupení.
Že by závodník stáje Gresini mohl dosáhnout na svůj nejlepší výsledek za dlouhou dobu, naznačila už sobotní kvalifikace. V ní se mu totiž podařilo zajet pátý nejrychlejší čas, což znamenalo v neděli start ze druhé řady.
V úvodu ovšem Salač ztrácel. Po soubojích se Samem Lowesem a Pedrem Acostou se propadl na sedmé místo. Brzy ale Lowesovi předjetí vrátil a poté začal nahánět i Jakea Dixona. Byl ovšem široký v jedné ze zatáček a to zapříčinilo jeho pád zpět na sedmou pozici. Netrvalo však dlouho a zatímco Sam Lowes šel k zemi, ve vedoucí skupině bojující Alonso López si musel odpykat dvojitou penalizaci dlouhého kola. Díky tomu se náš reprezentant dostal na pátou pozici, kterou udržel až do cíle.
Catching up after a chaotic first lap! ????@37_pedroacosta makes a move on @FilipSalac12 to take 6th! ⬆️#JapaneseGP ???????? pic.twitter.com/B6ivmi3fZf
— MotoGP™???? (@MotoGP) October 1, 2023
⚠️ @AlonsoLopez_21 enters the Long Lap loop
— MotoGP™???? (@MotoGP) October 1, 2023
He drops to 7th! ⬇️#JapaneseGP ???????? pic.twitter.com/u0csZ5WQ9m
???? @SamLowes_22 is out of contention!
— MotoGP™???? (@MotoGP) October 1, 2023
But he's back on his feet! ????#JapaneseGP ???????? pic.twitter.com/kO6Ybbm3TE
Do nejlepší pětice Salač pronikl poprvé od května. Tehdy se mu zadařilo při Velké ceně Francie v Le Mans, kterou dokončil jako druhý. Konec závodu v Motegi ale pro něj nebyl snadný.
„Asi deset kol před koncem jsem dostal arm pump. Bolelo mě pravé předloktí, měl jsem problém hlavně ve druhém a třetím sektoru s překlápěním motorky a na brzdách,“ vysvětluje.
Syndrom arm pump je u motocyklových závodníků častým problémem. Vzniká v momentě, kdy svaly v předloktí pracují příliš intenzivně a dojde tak k přiškrcení krevního toku k ruce. Krevní tok k předloktí je najednou vyšší než ten, který směřuje zpátky. Tím se vytváří tlak a snižuje se okysličení, kvůli čemuž cítí závodník bolest a také se mu znecitlivují prsty.
Salač bude tuto komplikaci řešit po skončení sezony: „Na 99 % podstoupím operaci předloktí, abych se tohoto nepříjemného omezení zbavil. Spousta jezdců má tento zákrok za sebou, takže věřím, že to pomůže,“ říká.
V letošním ročníku ještě na Salače čeká šest závodních víkendů. Ten nejbližší se odehraje o víkendu 13.-15. října v indonéské Mandalice. Mladoboleslavský rodák do něj vstoupí jako sedmý muž průběžného pořadí.
Foto: Autoklub České republiky
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.