Trápení pod katarskými světly. Salačovi unikl přímý postup do druhé kvalifikace

20. místo v měřeném tréninku a kvůli tomu nutnost účasti v první části sobotní kvalifikace. Filip Salač zažívá ve třídě Moto2 složitý vstup do Velké ceny Kataru.

„První den v Kataru je za námi a byl to těžký den,“ nebyl jezdec stáje Marc VDS spokojen s vývojem pátečního programu. Rozhodně ale nevěší hlavu. Z první části kvalifikace totiž musel začínat i při předchozích dvou víkendech v Argentině a USA a pokaždé dokázal postoupit. „Nemám z toho strach a myslím si, že se dostanu dál. Trochu ale musíme zapracovat. Nemohu se dočkat zítřku, protože motorka funguje docela dobře a já si jsem jistý, že se nám může vést mnohem lépe,“ domnívá se.

V úvodním volném tréninku přitom Salač začal solidně – obsadil devátou pozici. Začátek katarského víkendu ale bylo nutné brát s rezervou. První volný trénink se totiž konal ještě za denního světla a teploty asfaltu 49 stupňů. To byly nerelevantní podmínky nejenom vůči měřenému tréninku, ale také ve srovnání s kvalifikací a závodem. Všechny tyto jízdy se totiž v Kataru konají večer pod umělým osvětlením a logicky za nižších teplot. Ani sám Salač proto prvnímu volnému tréninku nepřikládal velký význam.

„Věděli jsme, že podmínky v závodě budou o dost odlišné. Zkoušeli jsme proto různé věci na motorce. Některé zafungovaly,“ uvedl český jezdec.

Večerní trénink sice pro Salače začal dobře a zpočátku se nacházel na postupových pozicích, v závěrečném pokusu se ale zlepšit nedokázal kvůli tomu, že selhala domluvená taktika mezi ním a týmovým kolegou Jakem Dixonem. Salač nemohl využít Britova větrného pytle. Výsledkem proto byl čas 1:57,994 a až 20. pozice. Na posledního přímého postupujícího, kterým se stal Darryn Binder, chybělo Salačovi 227 tisícin.

„Za mě i za Jakea se pověsilo mnoho jezdců. Pak Jake havaroval. Nebyl jsem schopen zajet jediné kolo kvůli provozu a jezdcům, kteří na dráze vyčkávali,“ mrzelo ho.

Připomeňme, že do druhé části kvalifikace postupuje přímo 14 nejrychlejších jezdců z tréninku. Vždy je doplní nejlepší čtyřka z úvodní části. Mezi přímé postupující se i navzdory nehodě zařadil Salačův kolega Jake Dixon, který byl klasifikován jako desátý. Brit, který po triumfech v Argentině a USA vede průběžné pořadí, sice nezažil ideální den, zůstává však optimistou.

„První den je za námi a celkově to bylo docela dobré. Je pěkné být zpátky v Kataru. Večer to šlo dobře a já se cítil pohodlně. Samozřejmě, podmínky byly večer jiné a bylo to slušné. Z motorky jsem neměl úplně špatný pocit. Bohužel mě na konci potkala malá nehoda,“ říká Dixon, který zodpovědnost za pád bere na sebe. „Abych byl upřímný, už jsem byl na hraně a zatlačil jsem na to ještě více,“ dodal.

Volný trénink vyhrál s časem 1:57,073 Manuel González. Druhé místo patřilo Arónu Canetovi a třetí Danielu Holgadovi.

Sobotní program zahájí ve 13:15 hodin našeho času druhý volný trénink. Kvalifikace přijde na řadu od 17:45.

V průběžném pořadí šampionátu se Salač nachází na 18. místě. Tato pozice patří českému jezdci se 7 body, které si připsal za 9. pozici v Thajsku. Velká cena Argentiny pro něj skončila pádem, v americkém Austinu odstoupil poté, co se mu na osychající trati nevyplatil risk se suchými pneumatikami.

Foto: Marc VDS

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.