Jáchym Galáš se při úvodním podniku letošní sezony na Hungaroringu vrátí do šampionátu TCR Eastern Europe, kde se v minulosti stal vicemistrem. Maďarský start chce využít k otestování nového vozu Hyundai Elantra před startem nového ročníku TCR Europe. Zde bude jeho cílem zisk prvního umístění na stupních vítězů.
Letos absolvuješ svou druhou kompletní sezonu v TCR Europe. Čeká tě ale změna. Hyundai i30 vyměníš za novější model Elantra. Jak se tedy na sezonu těšíš?
Elantra byla loni jedno z nejlepších aut. Všechno je samozřejmě otázka BoP, ale vidím to dobře, protože je to přeci jen nové auto. Strašně se těším, protože budu mít šanci na nějaký pořádný výsledek.
První závodní vystoupení s tímto vozem tě ale čeká ještě před začátkem sezony TCR Europe - při úvodním podniku TCR Eastern Europe na Hungaroringu. Už sis mohl auto před tímto závodním víkendem někde otestovat?
Právě, že ne. Nám ho přivezou v podstatě rovnou na Hungaroring, bílé a nepolepené. Víš, jak to teď s novými auty je... Audiny nejsou a podobné je to i s Elantrami. Na Hungaroringu půjde spíš o to, abychom auto pořádně nachystali, dali ho dohromady a popřípadě nastavili. Poté nás možná ještě bude čekat nějaký test, ale Hungaroring jedeme proto, abychom se připravili na Portimao (první podnik TCR Europe - pozn. red.).
Jáchym Galáš letos usedne za volant vozu Hyundai Elantra. Foto: Maťo Homola via Facebook
Už jsi uvedl, že bys letos rád dosáhl na nějaký dobrý výsledek. Věříš například, že by mohlo vyjít i první umístění na stupních vítězů v TCR Europe?
Určitě bych si to přál. Mým cílem pro tuto sezonu je dojet minimálně na pódiu.
Také jsi již zmínil, že sezona TCR Europe začne v portugalském Portimau. Na tomto okruhu letos pojedeš poprvé. Jak se na něj těšíš? Nebo máš spíše obavy?
Některými svými částmi mi tato trať připomíná Barcelonu. Ta mi sedla díky svým táhlým zatáčkám. Na simulátoru i ve F1 je Portimao skvělá trať. Moc se těším na to, až tady budu předjíždět. Jsem zvědavý, jaké to bude.
Druhou novinkou bude městská trať Norisring, kterou proslavilo zejména DTM. Jak se těšíš na závodění tady?
Je to slavný okruh. Díval jsem se na některé staré fotky z úvodního vracáku, z toho je hodně legendárních fotek. Ta trať má ale doslova čtyři zatáčky, takže jsem zvědavý, jak tam bude vypadat kvalifikace.
Nadcházející podnik TCR Eastern Europe na Hungaroringu je pro tebe především test. V minulosti jsi zde ale třikrát vystoupil na stupně vítězů ještě za volantem Golfu. Máš tedy i nějaké výsledkové ambice? Věříš, že by se například dalo s novým autem i zvítězit?
Ambice na umístění nemám žádné. Opravdu to beru jako test, a to na sto procent. Já budu šťastný, když auto na tom bude tak, jak má být. A na to výsledek nemá žádný vliv.
Letos se samozřejmě opět budeš soustředit na TCR Europe. Ani jeden z podniků této série se ale letos nekryje s TCR Eastern Europe. Je tedy možné, že bychom tě zde viděli ve více podnicích než jen na Hungaroringu?
Ne. Na 99 procent pojedeme jenom Hungaroring. Bylo by to nefér i vůči ostatním. Závodili by s někým, kdo je tam v podstatě jen od toho, aby je obíral o body.
I v letošním roce budeš členem juniorského programu Hyundai Motorsportu. Můžeš popsat, jak přesně podpora od Hyundai vypadá?
Dostali jsme nějaký rozpočet na díly. Pak je tu samozřejmě i podpora v podobě medializace a také podpora od inženýrů, kteří za námi chodí a pomáhají nám. To jsou tři hlavní věci.
Jakožto člen juniorského programu Hyundai Motorsportu se letos budeš moci účastnit i stejných testování jako jezdci WTCR Norbert Michelisz a Mikel Azcona. Už jsi měl možnost s nimi nějakým způsobem přijít do kontaktu a spolupracovat nebo to teprve všechno přijde?
Teprve to všechno přijde. Zatím jsem do styku s nimi nepřišel. Nejbližší setkání, které jsem s takovými jezdci měl, bylo na brífinku nebo na pódiu.
Jak Michelisz, tak Azcona patří mezi největší hvězdy závodů cestovních vozů. Michelisz je šampionem WTCR z roku 2019. Azcona se stal dvakrát mistrem TCR Europe a současně také patří ke špičce WTCR. Dá se tedy říct, že jsou pro tebe tito dva v něčem vzorem?
Michelisze obdivuji, protože se k motorsportu dostal čistě přes virtuální závodění. Kvůli tomu je to jeden z mých oblíbenců. U Azcony se mi moc líbí, jak jezdí. Na mě právě on zapůsobil jezdecky nejvíc. Je to takový ten případ, kdy člověk ani není schopen říct, čím. Možná to znáš taky, když se koukáš na F1 a například Verstappen na tebe působí tím, jak jezdí dobře. A přesně tak to mám já s Azconou.
Úvodní foto: Jáchym Galáš via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.