V záři světel s Verstappenem a spol. GT Sports Technology hájí v Kataru vedení

Boj o udržení celkového vedení ve třídě Masters ve výjimečné atmosféře. Na českou stáj GT Sports Technology a jejího jezdce Petra Brecku čeká druhé dějství letošního ročníku Porsche Carrera Cup Middle East. Podnik bude pro tým velkým zážitkem bez ohledu na výsledek. Jede se totiž v rámci doprovodného programu Velké ceny Kataru F1.

Na okruh ve městě Lusail se tým Karla Neffeho vydává čtyři týdny po úspěšném vstupu do ročníku 2024/2025 v Bahrajnu. Tehdy se jelo v rámci finálového podniku vytrvalostního mistrovství světa a Petr Brecka patřil v kategorii Masters (pro amatérské závodníky nad 40 let věku) k nejlepším. V pátek si dojel pro přesvědčivé vítězství, v sobotu završil víkend druhým místem za vítězným Mikem Mimem. Právě s bulharským jezdcem se momentálně dělí o průběžné vedení. Oba mají na kontě 45 bodů.

Brecka bude mít v Kataru na co navazovat také v celkovém pořadí. Oba bahrajnské závody pro něj totiž skončily devátým místem. Za tyto výsledky posbíral 14 bodů, které aktuálně v šampionátu znamenají osmou pozici.

Okruh Lusail, na který Brecka a celá stáj GT Sports Technology zavítají vůbec poprvé, nebude pro závodníky snadnou výzvou. 5,4 kilometru dlouhá trať, která od roku 2004 hostí závody MotoGP a od sezony 2021 také F1, se totiž skládá převážně ze středně rychlých nebo vysokorychlostních zatáček. Prostor pro předjíždění nabízí zejmena první zatáčka. Startovní, potažmo cílová rovinka totiž měří přes kilometr a dá se zde tak velmi dobře využít jízdy ve větrném pytli.

Porsche Carrera Cup Middle East se může v Kataru těšit na skutečně prestižní atmosféru. Podnik se toitž jede po boku Velké ceny Kataru F1. V královně motorsportu už js sice od minulého týdne rozhodnuto o čtvrtém titulu mistra světa pro Maxe Verstappena, to ale neznamená, že už v Lusailu nebude o co hrát. Vrcholí totiž bitva v Poháru konstruktérů. V něm momentálně vede McLaren s náskokem 24 bodů před Ferrari. Matematická šance stále žije i u třetího Red Bullu, který už ovšem zaostává o 53 bodů.

Kromě Carrera Cup Middle East pojedou v Kataru jako součást doprovodného progamu také F2 a ženská F1 Academy. I v těchto šampionátech vrcholí bitvy o titul. Ve F2 k němu směřuje budoucí pilot Sauberu ve F1 Gabriel Bortoleto, Brazilec má ale k dobru pouze 4,5 bodu na druhého Isacka Hadjara. V F1 Academy je situace jasnější. Na čele se nachází Abbi Pullingová s náskokem 95 bodů.

Loňskou Velkou cenu Kataru F1 poznamenaly vysoké teploty. Ty daly zabrat nejen pneumatikám, ale také jezdcům. Nejeden pilot závod označil jako nejtězší v kariéře a FIA dokonce musela jezdcům stanovit maximální povolenou délku jednotlivých stintů. Tehdy se ale jelo v říjnu, kdy bývají v Kataru teploty obecně vyšší. Naopak listopad je v této zemi považován za začátek mírnějšího období. Říjnové denní teploty se v Kataru pohybují okolo 30 až 38 stupňů, kděžto v listopadu je to 25 až 30.

Oba víkendové závody Porsche Carrera Cup Middle East budou odjety ještě za denního světla. Jak v sobotu, tak v neděli otevřou program dne. Úvodní jízda odstartuje v sobotu ve 14:20 místního času, nedělní bitva začne ve 12:45. To znamená 12:20, respektive 10:45 hodin českého času.

Foto: GT Sports Technology

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.