Druhé letošní vítězství a posun do čela průběžného pořadí kategorie Masters. Tak dopadlo vystoupení závodníka stáje GT Sports Technology Petra Brecky při druhém podniku seriálu Porsche Carrera Cup Middle East na okruhu Lusail. Ten se jel jako součást doprovodného programu Velké ceny Kataru F1.
„Jsme spokojení. Petr v sobotu vyhrál v kategorii Masters a nyní se osamostatnil na prvním místě v šampionátu,“ hodnotil šéf Karel Neffe druhý podnik ročníku 2025/2026 pozitivně. Okruh Lusail ale jeho tým pořádně prověřil. „Je to taková dost zvláštní trať. Co se týče tlaku v pneumatikách, s nimi jsme si poradili v pohodě a všechno jsme trefili správně, povrch je ale hodně zrádný. Jakmile se dostanete ze stopy někam, kde není moc velká přilnavost, tak má auto tendenci jít do hodin a vy máte co dělat, abyste nad ním neztratili kontrolu,“ popisuje.
Do Kataru se startovní pole vydalo tři týdny po úvodním podniku sezony v Bahrajnu. Tam GT Sports Technology zažilo solidní začátek. Petr Brecka totiž v úvodním závodě ovládl kategorii Masters, která je určena amatérským závodníkům starších 40 let. Druhá jízda pak pro českého jezdce skončila stříbrným výsledkem, což znamenalo, že před Katarem sdílel celkové vedení ve třídě spolu s Kristerem Anderem. Švédský jezdec totiž zahájil sezonu stejnými výsledky jako Brecka.
Víkend na okruhu ležícím v hlavním katarském městě Dauhá ale pro GT Sports Technology začal složitě. Komplikovaná byla pro tým už páteční příprava, kdy byly na programu hned dva volné tréninky o délce 45 minut. „Bylo hodně červených vlajek,“ říká Karel Neffe. „V prvním tréninku přišla jedna, v posledním dvě. Dohromady jsme odjeli asi jen 20 kol, což je kolem 100 kilometrů,“ dodává.
Častá přerušení stáji bohužel neumožnila optimálně využít testovací plán, na což Petr Brecka doplácel ještě v sobotní kvalifikaci. V ní obsadil poslední 15. místo, ze kterého musel startovat do obou závodů. „Petrovi trvalo dlouho, než se rozjel. Dvakrát navíc dostal hodiny, po kterých zůstaly pneumatiky probrzděné,“ říká Neffe.
V sobotním závodě, který se konal za umělého osvětlení, ale přišel obrat. Petr Brecka totiž předvedl velkou stíhací jízdu, při které pokořil i Kristera Andera a završil ji tak vítězstvím v kategorii Masters.
„Petr jel skvěle. Čím více se závod blížil ke konci, tím byl rychlejší. Dařilo se mu zrychlovat až do předposledního kola. Tou dobou už nikdo nezrychloval a Petrův nejlepší čas byl lepší než v kvalifikaci,“ chválil Karel Neffe svého jezdce.
Před nedělním závodem, který se konal pro změnu za denního světla, vypadala situace stáje GT Sports Technology opět nezáviděníhodně. Petr Brecka totiž znovu stál na roštu jako poslední a jeho pneumatiky navíc nebyly po kvalifikačních potížích v dobrém stavu. Zároveň ale nebylo co ztratit.
„Rozhodli jme se, že si dobrovolně vybereme penalizaci a nasadíme nové gumy. Stáli jsme jako poslední, takže o nic nešlo,“ říká Karel Neffe o kroku, který by se nebýt nečekaného vývoje událostí s největší pravděpodobností vyplatil.
Petr Brecka totiž od startu stoupal vzhůru a brzy se znovu začal profilovat jako kandidát na vítězství v kategorii Masters. „Začali jsme dobře a Petr se dostal až na celkové osmé místo. Myslím si, že by dokázal jít i dál, tlačil na soupeře před ním. Měl asi dvě nebo tři šance dostat se dopředu, ale jezdec před ním jel tak trochu jako šílenec a blokoval ho,“ popisuje Neffe.
Druhé kolo ale závod ukončilo. Po kolizi totiž došlo k havárii jednoho z vozů, při kterém byla povolena bariéra. Vzhledem k nedostatečnému množství odjetých kol se jako konečné započítávaly výsledky z kvalifikace, což pro Brecku znamenalo v rámci třídy Masters třetí příčku. Do karet mu ale hrálo, že se udělovaly jenom poloviční body.
Třetí podnik ročníku 2025/2026 se uskuteční až v novém roce. Od 24. do 25. ledna 2026 se bude závodit v Dubaji. Brecka do víkendu vstoupí jako lídr kategorie Masters s náskokem jednoho bodu před Anderem.
Foto: Porsche Carrera Cup Middle East
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.