Výjimečná atmosféra i pařák. Waszek jede na Slovensko pro další úspěch

Navázat na čtveřici vítězství ve třídě GTC a také zabojovat s vozy GT3. Cíle Dennise Waszka pro sprintové závody ESET Cupu na Slovakia Ringu jsou jasné. Jezdec stáje GT2 Motorsport počítá s tím, že se za volantem pořádně zapotí.

"Slovakia Ring mám moc rád a určitě patří mezi mé nejoblíbenější okruhy," těší se český jezdec do Orechové Potoni. "Pokaždé je tu skvělá atmosféra, která mě moc baví. Tento víkend navíc budeme závodit společně s evropským šampionátem tahačů, takže přijde spousta fanoušků. Bude to bezvadné. Baví mě také charakter okruhu, který nabízí jak rychlé, tak technické a pomalé zatáčky. Je tu zkrátka všechno," dodává jezdec týmu GT2 Motorsport.

Letošní ESET Cup se zatím pro Waszka vyvíjí velmi slibné. S vozem Lamborghini Huracán první generace ovládl ve třídě GTC všechny čtyři dosavadní sprinty a potvrzuje tak roli hlavního favorita na zisk titulu. Na Slovensko přijíždí s náskokem 14 bodů před Hubertem Darmetkem. Daří se mu ale také napříč celkovým hodnocením. V dosavadních čtyřech závodech se totiž stal absolutním vítězem GT klasifikace hned třikrát. Dominantní byl především na Red Bull Ringu, kde dominoval oběma jízdám.

Zatímco na krátkém a rovinatém rakouském okruhu hrála Waszkovi do karet výhoda vyššího výkonu a lepší maximální rychlosti ve srovnání s vozy GT3, na Slovakia Ringu bude o něco těžší tyto silné stránky zužitkovat. Kromě toho, že je okruh mixem rychlých i pomalých pasáží, měří o poznání více než Red Bull Ring. Jedno kolo je zde 5 922 metrů dlouhé.

"V prostřední pasáži budou mít vozy GT3 trochu výhodu, protože jejich aerodynamika je lepší. Předpokládám, že zde budou o hodně rychlejší než vozy GTC. Také na Slovakia Ringu se ale nachází rychlá rovinka, kde budeme moci zužitkovat vyšší výkon. Historicky ale už víme, že na Slovakia Ringu jsou vozy GT3 rychlejší a bojovat s nimi bude určitě těžší než na Red Bull Ringu," zamýšlí se jezdec nad svými šancemi.

Na Waszka a jeho soupeře tradičně čekají dva 25minutové sprinty. Zatímco v sobotu se začne ve 13:50, v neděli se pojede od 14:20. S trochou nadsázky se dá říct, že tentokrát bude 25 minut delších než obvykle.

"Teploty mají být vysoké. Vzhledem k tomu, že nemáme na rozdíl od GT3 klimatizaci, tak nám bude uvnitř pořádné horko," nedělá si iluze. Klíčové podle něj bude i hospodaření s pneumatikami. "V těch teplotách budou trpět. Sprinty ale trvají jenom 25 minut, tak věřím, že to zvládneme," uzavírá.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.