Salaquarda jede na Red Bull Ring pokračovat v suverénním tažení. Je připraven na tvrdý boj se soupeři

Filip Salaquarda a stáj ISR Racing se budou při třetím podniku letošního ročníku ESET Cupu na Red Bull Ringu snažit navázat na své dominantní výkony z předchozích závodů a upevnit tak své vedoucí příčky v celkových hodnoceních. Salaquarda je ovšem připraven na to, že za dalšími výhrami povede náročná cesta.

„Red Bull Ring je jednou z mých oblíbených tratí. Uvidíme, jak se s ní naše Audi popasuje,“ říká devětatřicetiletý jezdec, který v minulosti na rakouské trati závodil v prestižním seriálu ADAC GT Masters.

Jelikož se Red Bull Ring skládá zejména z dlouhých rovinek, je zde k úspěchu velmi důležitá maximální rychlost a výkon motoru. Podle Salaquardy dříve nešlo o trať, která by vozům Audi R8 LMS GT3 příliš vyhovovala. Letos je ale optimističtější.

„Sice tady jsou delší rovinky, ale řekl bych, že BoP je v této sérii docela vyrovnané. Audi sice mělo vždy s maximální rychlostí problém, s novým evo kitem je to ale lepší a nyní už má dobrou maximálku,“ věří.

Z celkových šesti letošních startů zatím Salaquarda vytěžil pět triumfů. Zatímco ve vytrvalosti vyhrál oba z dosavadních dvou závodů, ve sprintových závodech třídy GT3 nestál na nejvyšším stupni pouze po druhém sprintu v Oscherslebenu. Tam byl nad jeho síly Neil Verhagen s vozem BMW M4 GT3 stáje Trevor Racing. Americký junior BMW figuruje i ve startovní listině pro třetí podnik sezony. Salaquarda tak očekává další náročnou bitvu.

„Na rovinkách bude BMW určitě o něco silnější. Má totiž turbo, což se ve vysoké nadmořské výšce hodí. Má výhodu na rovinkách i v rychlých zatáčkách. Mělo by tu být hodně silné,“ uvědomuje si Salaquarda, který nepodceňuje ani další soupeře.

„Mercedes funguje všude, to je auto, které v podstatě nemá žádnou slabinu. Jelikož je tu ale strašně znát výkon, budou vidět i vozy Lamborghini Super Trofeo ze třídy GTC. Ty jsou na rovinkách v jiné lize a opravdu letí. Bude to ale pro ně těžké v zatáčkách,“ předpovídá.

Staronový inženýr

Personál stáje ISR se bude na Red Bull Ringu oproti předchozím dvěma podnikům drobně lišit. Ke změně totiž došlo na pozici závodního inženýra.

„Náš obvyklý inženýr tentokrát nemohl přijet. Pojedeme proto s jedním z našich bývalých inženýrů. Pracoval s námi už v roce 2016, kdy jsme závodili v Blancpain GT Series (dnešní GT World Challenge Europe – pozn. red.),“ říká Salaquarda.

Před začátkem závodního víkendu existuje rovněž riziko deště. Z něčeho takového si Salaquarda nedělá příliš těžkou hlavu.

„Pro nás je sucho i mokro více méně stejné. Audi totiž funguje i na vodě a zkušenosti s nastavením pro tyto podmínky máme. I pneumatiky Michelin fungují na mokru skvěle. Největší nebezpečí hrozí, pokud by nastaly přechodné podmínky. Nějak se s tím ale popasujeme,“ dodává.

Během rakouského víkendu se Salaquarda ukáže v akci celkem třikrát. V sobotu nejprve odjede vytrvalostní závod, který začne v 16:55 hodin. V neděli pak bude mít na programu dva sprintové závody. Zatímco první začne v 8:45, druhý v 15:50.

Foto: ISR Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.