Radost v italském pařáku. Knoll si odváží z Misana svůj druhý bronz v GT4 European Series

Velké horko, traťové limity a přesto z toho byl pro Jakuba Knolla s Filipem Vavou-Atanackovičem nejlepší letošní víkend v GT4 European Series. Česko-španělská dvojice nejprve skončila čtvrtá ve třídě Pro-Am při prvním závodě. O den později tento výsledek ještě vylepšila a podívala se na stupně vítězů.

"Po výsledkové stránce jsme se závody spokojeni, především s pódiem. Když to porovnáme například se Spa-Francorchamps, tak tento okruh Mercedesu sedí. Pomohly nám ale asi i vysoké teploty. K tomu všemu je třeba přidat i excelentní výkon Filipa," chválil Knoll po skončení víkendu svého parťáka.

Už kvalifikace pro první závod naznačila, že by mohlo jít pro posádku stáje NM Racing se startovním číslem 16 o vydařený víkend. Filip Vava-Atanackovič totiž dokázal v kvalifikaci obsadit 11. místo celkově a současně čtvrté ve třídě Pro-Am.

Čtvrté místo ve třídě držel španělský jezdec i v úvodní části závodu. Poté ale vyjel na dráhu zpomalovací vůz, díky čemuž se startovní pole sjelo dohromady. Na Knolla tak nečekal snadný úkol.

"Hned jsem se ocitl pod tlakem soupeřů a nějaké pozice jsem ztratil," popisuje složité chvíle český jezdec, který nakonec projel cílem jako 21. celkově a na 6. pozici ve třídě Pro-Am.

Nakonec z toho ale přece jen bylo v Pro-Am čtvrté místo. Do hry totiž ještě vstoupily penalizace za traťové limity, díky kterým se Knoll s Vavou-Atanackovičem mohli na svou původní pozici vrátit. Celkově nakonec obsadili 18. místo.

Pódiová tečka

Zatímco v sobotu dojela česko-španělská dvojice jen těsně pod pódiem, v neděli už se jí na něj podařilo dosáhnout. Zpočátku to přitom na nic takového vůbec nevypadalo. Kvalifikace pro druhý závod, která se stejně jako ta první uskutečnila v sobotu, totiž Knollovi nevyšla. Závod tak zahajoval až jako 43. celkově a současně na posledním místě ve třídě Pro-Am.

"Bylo mi smazáno devět z deseti časů kvůli traťovým limitům. Nezajel jsem proto více méně žádné pořadné kolo. Kromě traťových limitů byl navíc na dráze hustý provoz a tak dále. Dopadlo to tedy špatně," mrzelo Knolla.

V závodě už to ale byla jiná písnička. Knollovi se dařilo držet kontakt se soupeři a když poté usedl za volant Filip Vava-Atanackovič, dotáhl snažení posádky až na třetí místo ve třídě Pro-Am. Celkově z toho bylo 21. místo.

Knoll a Vava-Atanackovič vystoupali na stupně vítězů letos už podruhé. Na třetí příčku ve třídě Pro-Am totiž dosáhli už při druhém závodě úvodního podniku v Monze, tedy také v Itálii. "Škoda, že už tu letos nepojedeme," vtipkuje Knoll.

Během závodního víkendu jezdce sužovalo velké horko. Z něj měl Knoll původně obavy, nakonec to ale nebylo tak zlé.

"Mé úseky byly relativně krátké. V sobotu bylo okno pro zastávky v boxech posunuto kvůli výjezdu zpomalovacího vozu a v neděli jsme stavěli hned, jak to bylo možné. Díky tomu mě to tedy nijak neomezilo," vysvětluje.

Další závodní víkend čeká na GT4 European Series až v září. Během prvního víkendu tohoto měsíce se pojede na německém Hockenheimringu, který bude hostit už předposlední podnik letošní sezony. Knoll a Vava-Atanackovič do něj vstoupí jako osmá nejlepší posádka průběžného pořadí třídy Pro-Am. Na kontě mají 51 bodů.

Foto: Nico Deumille Photography

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.