König začne sezonu na staré motorce. Výsledky prvních testů ho netrápí

Oliver König zahájí letošní sezonu MS superbiků s loňským modelem stroje Kawasaki Ninja ZX-10RR. Nejnovější specifikaci dostane k dispozici až od třetího podniku v nizozemském Assenu. Z výsledků prvního testování v Jerezu si nedělá těžkou hlavu.

Skutečnost, že první dva závodní víkendy na Phillip Islandu (25.-26. února) a v Mandalice (4.-5. února) odjede na motorce z loňského roku, nevidí König jako velkou nevýhodu.

„Nebude to velká komplikace, alespoň uvidíme, jaký progres náš tým udělal, protože budeme mít stejnou techniku jako v loňské sezoně,“ věří pražský rodák.

Motorka sice bude v prvních dvou podnicích stejná jako loni, tým Königových nejbližších spolupracovníků se ale mění. Zatímco jeho novým technickým ředitelem se stane Ital Thomasso Noccioli, o data se mu bude starat Michal Kněžínek. Přichází také mechanik Lukáš Porš.

Spolupráci s touto trojicí si König po prvních testech nemůže vynachválit: „Tým funguje naprosto skvěle, za dva dny jsme toho zkusili více než za celý rok. Je výborná atmosféra a dobře se v tom pracuje. Moc se těším na celou sezonu. Až v Austrálii zjistíme, jak na tom skutečně jsme,“ říká.

Stáj Orelac Racing vstoupí do nové sezony MS superbiků s jinou identitou. Spojuje se totiž s českým týmem Movisio Racing a vznikne tak nová španělsko-česká ekipa Orelac Racing Movisio.

Testy neodráží realitu

Při testech v Jerezu, které se konaly minulý týden od středy do čtvrtka, nastoupilo 19 z celkových 23 letošních účastníků MS superbiků. Chyběli pouze loňský nejlepší satelitní jezdec Axel Bassani, šampion britských superbiků z roku 2022 Bradley Ray a také jezdci česko-japonské stáje MIE Racing Honda Hafizh Syahrin a Eric Granado.

Königovi se první den podařilo zdolat Lorenza Baldassarriho a skončil osmnáctý. Ital se loni stal vicemistrem světa v supersportech a jeho první test se tak nesl zejména ve znamení sžívání se s motocyklem Yamaha YZF-R1. Druhý den Königovi zkomplikoval pád. I kvůli tomu obsadil poslední 19. místo. V obou případech ztratil na vítěze Topraka Razgatlioglua více než tři vteřiny.

„Druhý den jsem měl o dost lepší pocit, hezky se mi vše uleželo v hlavě. Zajel jsem rychlejší čas na tvrdší gumě, pak jsme se rozhodli použít jiné pneumatiky. Bohužel jsem spadl v prvním rychlém kole a motorka se dávala dvě hodiny dohromady. Byly tam určité problémy, pak už se mi nepodařilo zrychlit. Bylo to jak mnou, tak kvůli tomu, že se zhoršily podmínky na trati,“ popisoval König své čtvrteční trable.

Výsledkům ale nepřikládá příliš velký význam: „Odstupy jsou sice velké, ale neodráží to zcela realitu,“ říká. „Nedá se to zcela srovnávat, protože nevíme, na jakých pneumatikách jezdila konkurence. Když začali ostatní testovat kvalifikační gumy, tak mi odlétli. Já používal spíše tvrdší směsi,“ vysvětluje.

Během testů König zkoušel zejména nové brzdy. Jeho tým totiž změnil dodavatele. Od společnosti Nissin přechází k Brembu.

Letošní sezona bude Königovou druhou kompletní v MS superbiků. Poprvé si tento šampionát vyzkoušel v roce 2021 na Kawasaki stáje Pedercini. Na ní odjel poslední podnik v indonéské Mandalice. Loni již závodil za Orelac. Na body sice dlouho čekal, v posledních dvou podnicích ale toto čekání ukončil. Nejprve skóroval 15. místem při druhém závodě v Mandalice a poté skončil čtrnáctý při druhé jízdě na Phillip Islandu. Celkově obsadil 27. místo se třemi body.

Foto: Orelac Racing

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.