Většina pozemků v areálu Masarykova okruhu, které nyní vlastní Karel Abraham st., mění majitele. Z katastru nemovitostí vyplývá, že Abraham aktuálně převádí pozemky v areálu okruhu včetně toho pod boxy, boxovou uličkou a paddockem na olomouckou společnost SHAKAI. Jestli to znamená změnu vlastníka celého okruhu, vedení Automotodromu nepotvrdilo.
Od 15. listopadu jsou v katastru zaplombované pozemky, které vlastní přímo Karel Abraham jako fyzická osoba. Po uplynutí ochranné dvacetidenní lhůty pak katastr změnu velmi pravděpodobně zapíše. Fakticky to znamená, že Karel Abraham převedl vlastnictví okruhu na někoho jiného. Tím je olomoucká společnost SHAKAI, kterou vlastní akciová společnost SENTOKI. V obou figuruje jako společník, resp. jako předseda správní rady jediný člověk – Karel Hubáček. A obě firmy se zabývají i stejnou činností – pronájmem a správou nemovitostí a konzultační činností.
Žádná změna zatím neproběhla u pozemků, které jsou v majetku obchodních společností ovládaných Karlem Abrahamem – konkrétně u Automotodromu Brno a A.B.R. Holding. Podle vyjádření ředitelky Automotodromu Brno Ivany Ulmanové zatím k žádné změně nedošlo. „Včera jsme měli valnou hromadu a žádný nový majitel tam nebyl. Je to zkrátka jenom zmatek,“ řekla Ulmanová. Ke změně vlastnictví pozemků pod okruhem se nevyjádřila.
Ochranná lhůta katastrálního úřadu končí 6. prosince, pokud někdo změny vlastníka nenapadne, budou zapsány a novým majitelem bude definitivně společnost SHAKAI.
Karel Abraham okruh koupil přesně před semdnácti roky – v prosinci 2005. Kompletně tehdy vyměnil jeho management a podařilo se mu udržet závod Grand Prix České republiky. Pod novým vedením okruh zaznamenal velmi úspěšný ročník 2007, kdy závody i díky životním sezonám Lukáše Peška a Maďara Gábora Talmacsiho navštívil do té doby rekordní počet fanoušků. Následovala zima 2008, kdy nechal Abraham kompletně zrekonstruovat povrch trati.
Samotnou trať v té době vlastnil Automotoklub Masarykův okruh, který ji Abrahamovi dlouhodobě pronajímal. Podnikatel se později stal jeho prezidentem a po rozpuštění spolku se stal buď jako fyzická osoba nebo prostřednictvím svých společností majitelem celého areálu, který majetkově poprvé v jeho historii zcelil.
Po skončení výjimky na tabákovou reklamu a odchodu titulárního partnera Gauloises převzal roli sponzora Grand Prix České republiky sám Abraham s partnery ze společnosti Cardion. Po roce 2010 zvýšila promotérská organizace Dorna Sports výrazně takzvaný zalistovací poplatek a začal několikaletý boj o získání dotací na pořádání závodu. Ty vyvrcholily převzetím podniku spolkem města Brna a Jihomoravského kraje, který závod pořádal do roku 2020, kdy se jel kvůli epidemii covid-19 naposledy. Na pořádání dalších ročníků se spolek kvůli sporům s vedením Automotodromu Brno o financování opravy dráhy nedohodl s promotérem a závod, který měl v Brně tradici od roku 1965, skončil.
V areálu v letech 2017 – 2018 vznikl nový hotel a také výcvikový polygon bezpečné jízdy. Samotná trať je dnes nejvíc využívána k pronájmu pro motocyklové klubové šampionáty.
Foto: Automotodrom Brno
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.