Nástup páté generace, startovné na TCR pro vítěze, gumy od Michelinu i nový název. Na Clio Cup čekají v ESETu změny

Letošní sezona ESET Cupu přinese v kategorii Clio Cup několik změn. Bude nově otevřena i vozům Renault Clio páté generace. Celkový vítěz dále získá startovné na celou nadcházející sezonu seriálu TCR Eastern Europe. Výhradním dodavatelem pneumatik se stane Michelin a změní se i název.

Také v letošním roce bude součástí podniků ESET Cupu kategorie Clio Cup. Ta v porovnání s loňským rokem ponese jiný název a místo Clio Cupu Bohemia se její závody budou konat pod jménem ACCR Clio Cup powered by ESET. To ale nebude jediná změna, ke které zde dojde.

Premiéra páté generace nebo vstupenka do TCR Eastern Europe

Od sezony 2022 už nebudeme v akci vídat pouze Clia čtvrté generace. I ta se sice budou moci nadále seriálu účastnit, kromě nich ale bude umožněno startovat také nejnovější páté generaci tohoto modelu. "Pětková" Clia si premiéru na okruzích odbyla v sezoně 2020, kdy závodila ve francouzském a španělském šampionátu. Loni jsme ji mohli vidět v prvním ročníku šampionátu Clio Cup Europe, který sdružoval kromě francouzského a španělského seriálu také středoevropský a italský.

"Jedná se o ideální vůz pro náš region," říká o páté generaci Clia promotér ESET Cupu Josef Křenek. „Má relativně nízkou pořizovací cenu 43 900 eur, nízké provozní náklady a spolehlivost. To je přesně to, co se od dobrých pohárových vozů očekává. Vozům páté generace zajisté patří budoucnost, a to nejenom v našem regionu," dodal.

Každá generace bude mít svou vlastní klasifikaci a rovněž nebudou zahajovat závod současně. Očekává se, že vozy páté generace budou pomalejší než její předchůdci: „Budou to v podstatě dva závody v jednom. Nejprve odstartují čtyřky, pak bude mezera a vyrazí pětky, protože se očekává že pětky budou asi o sekundu pomalejší. Je těžké odhadnout, kolik těch aut bude. Někteří už prodali čtyřky a koupili pětky. Chtějí s nimi jet Evropu, ale pojedou asi i tady,“ říká Křenek.

Mění se i výhradní dodavatel pneumatik. Tím již nebude jihokorejský Hankook, ale Michelin: „Hlavním důvodem této změny je účast některých z našich týmů v Clio Cupu Europe, kde se již pneumatiky Michelin používají. Sjednocení dodavatele jim tak usnadní účast v obou seriálech,“ vysvětluje Křenek.

Letos navíc nebude v seriálu ACCR Clio Cup powered by ESET ve hře pouze titul sám o sobě. Celkový vítěz totiž rovněž získá startovné na účast v další sezoně seriálu TCR Eastern Europe.

Sandström plánuje obhajobu

V loňské sezoně měla Česká republika v Clio Cupu Bohemia zastoupení díky mělnickému týmu Carpek Service, dále díky týmu Buggyra a Yasmeen Kolocové a rovněž v podobě Lukáše Uxy a jeho týmu Art of Racing. Nejvíce důvodů k radosti měl Carpek. Tým Tomáše Pekaře totiž vyhrál všech dvanáct závodů a zatímco šampionem se z jeho jezdců stal Filip Sandström, Erik Bertilsson skončil druhý, Juuso Panttila třetí a Richard Meixner sedmý. Yasmeen Kolocová se zúčastnila prvních pěti podniků a celkově obsadila deváté místo. Lukáš Uxa skončil po odjetí posledních dvou závodních víkendů sedmnáctý.

Carpek Service by měl v šampionátu pokračovat i letos. Zatím ale není přesně jasné, s jakou sestavou. Dá se ovšem očekávat, že její součástí bude znovu Filip Sandström, který již uvedl, že má v plánu svůj titul obhajovat. Erik Bertilsson dosud své plány neoznámil, ale není vyloučeno, že i letos pojede v Clio Cupu. U Richarda Meixnera je ve hře přesun do TCR Eastern Europe. V říjnu totiž otestoval vůz stáje Horňák-Aditis. Juuso Panttila už oznámil, že příští rok bude závodit za Carpek Service v Clio Cupu Europe s pětkovým Cliem. Zde mělnický tým působil už loni s Tomášem Pekařem a Henrikem Seibelem.

Nepravděpodobné jsou i starty Yasmeen Kolocové. Ta už chyběla při loňském posledním podniku v Brně, neboť se zde poprvé představila s Mercedesem specifikace GT4. Letos bude stejně jako její sestra Aliyyah závodit v evropských NASCAR. Kromě toho bude pokračovat příprava na jejich start v příštím ročníku Rallye Dakar. Dají se tedy očekávat starty v dálkových rallye, například v blízkovýchodním poháru FIA, kterého se Buggyra chce účastnit. Martin Koloc se navíc nechal slyšet, že tým uvažuje i o účasti v Ultimate Cup Series nebo ve 12 hodinách Spa-Francorchamps. Závodní plány Lukáše Uxy známy nejsou.

Úvodní foto: Petr Frýba/Carpek Service

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.