Český tým RTR Projects bude v sezoně 2022 startovat v prestižním evropském šampionátu ADAC GT4 Germany. Ve třídě GT4 nasadí model X-BOW pilotovaný mladými talenty – Matějem Pavlíčkem a Josefem Knoppem. Oba jezdci teď najíždějí spolu s dalšími piloty stáje důležité testovací kilometry ve Španělsku.
Česko bude mít dva nové jezdce v šampionátu ADAC GT4 Germany, který je součástí prestižního a divácky oblíbeného seriálu ADAC GT Masters. Do jednoho z nejkvalitněji obsazených seriálů v Evropě míří tým RTR Projects s ambicemi bojovat o pozice v první desítce a absolutní vítězství v třídě J určené pro mladé jezdce. A hlavně s plánem na cílený rozvoj obou jezdců, kteří jsou na startu profesionální kariéry.
Matěj Pavlíček i Josef Knopp za sebou mají úspěchy v motokárových sériích, Pavlíček pak loni vyzkoušel i „velké“ okruhy právě v barvách RTR Projects a za volantem KTM X-BOW GT4. S ním ovládl svoji třídu ve středoevropském ESET Cup. Se stejným vozem – jen v novější specifikaci – odstartuje spolu s Knoppem i v ADAC GT4 Germany.
„Tento šampionát je pro mě obrovská výzva. Máme za sebou první dny testování, kdy si zvykám na nový model auta, který má trochu menší aerodynamiku. Mám radost, že jsme si sedli s Pepou Knoppem, jak lidsky, tak jezdecky. Teď potřebujeme najet co nejvíc testovacích kilometrů, každopádně se nemůžu dočkat prvního závodu,“ říká devatenáctiletý talentovaný jezdec, který loni na Sachsenringu dojel závod ADAC GT4 Germany na jedenáctém místě.
Josef Knopp si už seriál ADAC vyzkoušel předloni v F4. Po loňské sezoně, kdy se věnoval opět motokárám, nyní přesedne do KTM. „Vnímám to jako velkou výzvu s velkým potenciálem. Věřím, že s Matějem budeme skvělý tým a že to můžeme dotáhnout vysoko,“ říká Knopp. A pochvaluje si i KTM X-BOW, ve kterém sbírá první zkušenosti s „gétéčky“. „Oproti F4 je auto dravější, řízení je větší adrenalin, člověk si musí jít na dráze za svým,“ popisuje první dojmy z X-BOW.
Na dlouholeté zkušenosti týmového nováčka sází manažer týmu Tomáš Miniberger. „X-BOW je špičkový závodní stroj, u kterého mohou mladí jezdci nejlíp zúročit zkušenosti a návyky, které si přinášejí z motokár. Víme, že jdeme do extrémně konkurenčního prostředí, ale naším cílem jednoznačně bude bojovat o juniorskou trofej a zároveň uspět v celkovém pořadí. Kromě individuálních úspěchů jezdců chceme zároveň reprezentovat Česko a jeho motorsport na trhu, který je pro celou zemi stěžejní,“ nastínil Miniberger ambice týmu v letošním ADAC GT4 Germany.
Sezonu 2022 považuje za přelomovou pro celý tým RTR Projects. „Samozřejmě budeme dál působit i ve středoevropských šampionátech s našimi stálými jezdci, vstupem do ADAC GT ale říkáme, že chceme jít do opravdu tvrdé konkurence a pracovat na rozvoji mladých talentovaných jezdců,“ nastínil Miniberger.
Pokračovat bude i spolupráce týmu s Tomášem Engem, který se na vývoji závodních X-BOW spolu s RTR Projects podílí už deset let a současně radí i jeho jezdcům. Nyní se oficiálně ujme role sportovního manažera celého projektu.
Nabité testování: dva okruhy, tři auta, silná sestava jezdců
Víc jak týdenní testovací maraton kromě Knoppa s Pavlíčkem absolvují i další týmoví jezdci. S piloty na Pyrenejský poloostrov odjel i Erik Janiš v roli kouče. A tým má na testech celkem tři vozy. Dvojice Knopp – Pavlíček testuje osvědčené KTM X-BOW GT4, vůz ale prošel úpravou na letošní specifikaci podle homologace organizace SRO, která je pořadatelem seriálu ADAC GT4 Germany. „Nová specifikace přináší zvýšení rychlosti v přímém směru za cenu menšího přítlaku a gripu v zatáčkách. Naším cílem je teď auto nastavit tak, abychom co nejvíc těžili ze zrychlení jen s minimální ztrátou gripu,“ konstatuje Miniberger.
Další jezdci pak budou najíždět důležité kilometry v dalších dvou vozech KTM – modelu R ve specifikaci Elite a v GTX. Obě auta jsou upravená na specifikaci pro sezonu 2022. Po první polovině testů v Portimau se tým přesunul na okruh v Jerezu. Kromě dvojice Knopp-Pavlíček na druhou část testů přicestují i další jezdci, kteří závodí v barvách RTR Projects- Sergej Pavlovec, otec Matěje Pavlíčka Michal, Luděk Dostál a Petr Lisa.
„V Portimau se nám podařilo doladit nastavení a v Jerezu se budeme věnovat především jezdeckému tréninku, který povede Erik Janiš,“ nastínil Tomáš Miniberger plán na další dny. „S týmem zůstáváme ve Španělsku až do 12. února,“ doplnila koordinátorka týmu Eva Beníšková, která desetidenní testovací maraton zajišťuje po organizační stránce.
Úvodní foto: ESET Cup/Petr Frýba
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.