König už může závodit. V Donington Parku dostane nový rám a motor

Oliver König se o víkendu vrátí do startovního pole MS superbiků. V Donington Parku bude pokračovat jeho snaha o zisk letošního prvního bodovaného výsledku. V jeho dosažení by mu mohly pomoci nový rám a motor.

Mimo hru byl König od květnového podniku v Barceloně. Při něm dostal v úvodním závodě highsider a při tvrdém dopadu na zem si potrhal vazy v levém kotníku, který si rovněž těžce zhmoždil. Po tomto zranění musel pražský závodník chodit pět týdnů o berlích a vynechat závody v Misanu.

Před Donington Parkem se König připravoval zejména na třístovce a motardu na menších závodních okruzích. Kromě toho ale absolvoval i test s týmem na své závodní Kawasaki Ninja ZX-10RR. Nyní tak nemá před závodním víkendem žádné obavy.

„Vím, že jsem schopný závody kvalitně odjet,“ věří si.

Současně ale přiznává, že jeho zdravotní stav ještě není zcela stoprocentní: „Noha mě stále trochu bolí, kotník je pořád oteklý. Podle doktorů to chce do úplného vyléčení ještě čas, ale jsem schopný jezdit. Pořád v noze nemám stoprocentní hybnost. Musel jsem trénovat hlavně vršek těla,“ dodává.

Návrat na motorku proto nebyl jednoduchý: „Když jsem po té době nasedl na motorku, byl jsem z toho hotový. Už je vše ale optimální,“ prozrazuje.

Vylepšení a cíl bodovat

Do Donington Parku přijíždí König se stejným cílem jako na všechny předchozí letošní podniky – skórovat. Loni už sice tři body v MS superbiků získal, letos na ně ale zatím stále čeká. Nejlépe dojel na 16. příčce při závěrečném závodě v nizozemském Assenu.

K prvnímu bodovanému výsledku v sezoně mají jezdci stáje Orelac Racing Movisio pomoci mimo jiné i technická vylepšení. Ve Velké Británii totiž nastoupí jednak s novým rámem, ale také s novým motorem, který u stáje vyzkoušeli již při předchozím podniku v Misanu. Tam za Königa zaskakoval Luca Vitali.

„Je to má oblíbená trať. Navíc se letos pojede na novém asfaltu,“ těší se König.

Vzhledem k novému asfaltu se jezdci tento víkend vydají tak trochu do neznáma. Očekává se, že nový asfalt sice bude mít větší přilnavost, současně by se na něm ale měly více opotřebovávat pneumatiky.

König se teď nějakou dobu bude moci soustředit výhradně na závodění. Nedávno totiž dokončil první ročník na vysoké škole NEWTON University a své studijní povinnosti tak má prozatím splněné.

Foto: Orelac Racing Movisio

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.