Červené vlajky s pomalou zastávkou zničily naděje. Staněk opouštěl Zandvoort s nulou

Roman Staněk opouštěl závodní víkend F2 v Zandvoortu bez bodů. Zatímco v předčasně ukončeném sprintu bral 14. místo, hlavní závod mu po nepovedené zastávce v boxech přinesl 11. pozici. Pilota Tridentu mrzela i smolná kvalifikace.

„Je to škoda, protože závodní rychlost jsme tady měli dobrou. Příčiny neúspěchu bych viděl hlavně v kvalifikaci, kde jsme měli tentokrát smůlu. Doufám, že nás za týden v Monze smůla opustí a že se nám povede dobrý výsledek jak v kvalifikaci, tak v závodě,“ řekl Staněk po skončení nizozemského podniku.

Že čeká v Zandvoortu na rodáka z Valašského Meziříčí náročný víkend, ukázala již páteční kvalifikace. V ní totiž byly kvůli potížím soupeřů hned třikrát vyvěšeny červené vlajky. Proto se nejednou stalo, že pilot nemohl dokončit své měřené kolo. Něco takového musel skousnout i Staněk. Český pilot byl sice v úvodním úseku svého závěrečného pokusu rychlejší než pozdější vítěz Jak Crawford, pak ale přišlo přerušení a nakonec z toho nebylo lepší než 20. místo.

„Moc mě to štve, protože auto bylo oproti tréninku lepší a v posledním kole jsem byl opravdu rychlý. Navíc inženýr říkal, že bych po něm možná stihnul ještě jedno, což by byla velká výhoda oproti ostatním,“ zlobil se.

Jezdci si mnoho nezajezdili ani v sobotním sprintu. V závodním režimu se totiž uskutečnilo pouze necelé jedno kolo. Poté přišla první červená vlajka, kterou zavinila kolize mezi Ralphem Boschungem, Kushem Mainim a Jakem Crawfordem. Následný pokus o restart překazil silný déšť a závod už nepokračoval. Staněk v něm sice obsadil 14. místo, výsledné umístění ale nakonec vůbec nehrálo roli. Jelikož nebyla v závodním režimu odjeta alespoň dvě kola, neudělovaly se body nikomu.

S rozhodnutím ukončit závod předčasně Staněk souhlasil: „Viditelnost na trati byla nulová. Bylo to správné rozhodnutí, protože pokračovat v závodění by bylo velmi nebezpečné,“ vysvětloval.

Těsně za desítkou

Nedělní hlavní závod se konal ve složitých podmínkách. Před jeho startem totiž zapršelo a na začátku tak trať byla z poloviny mokrá. Postupně ovšem osychala a nakonec se jako správná volba ukázaly suché pneumatiky, po kterých sáhla většina pole. Během závodu došlo k řadě kolizí nebo nehod a dvakrát musel do akce zpomalovací vůz. Staněk nakonec projel cílem jako jedenáctý, tedy na prvním nebodovaném místě.

Ani tentokrát se ale vystoupení českého pilota neobešlo bez zádrhelu: „Zastávka v boxech se mechanikům bohužel nepovedla. Mohli jsme se vrátit na trať výše. Každá pozice se tady získává strašně těžko,“ uvedl 19letý jezdec, který se po návštěvě boxů nacházel na 13. pozici.

O výsledné 11. příčce Staněk rozhodl až v úplně posledním kole. V něm si poradil s Royem Nissanym. Izraelec ze stáje PHM Racing by Charouz dal našemu reprezentantovi zabrat.

„Věděl jsem, že jsem rychlejší a celé kolo jsem byl přímo za ním. Na DRS jsem ho ale nemohl předjet. V závěrečné části okruhu na to vždy zaplatil a já nebyl dostatečně blízko,“ přibližuje souboj s Nissanym.

Ačkoli Staňkovi body unikly, měl tým Trident v neděli velký důvod k radosti. Překvapivým vítězem chaotického závodu se totiž stal stájový kolega českého pilota Clément Novalak. Francouz se na nejvyšší stupeň propracoval až ze 13. místa.

Další podnik má F2 na programu už příští víkend. Předposlední dějství sezony se uskuteční v italské Monze. Staněk v „chrámu rychlosti“ začne jako devatenáctý muž průběžného pořadí. Na kontě má 13 bodů.

Foto: Trident

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.