Jan Krabec veze z Red Bull Ringu třetí vítězství z GT2 a je v čele šampionátu

Ve druhém závodu druhého podniku GT2 European Series Jan Krabec suverénně ovládl svoji třídu a za sebou nechal i část startovního pole profesionálů. Už třetí vítězství v této sezoně bere jezdec týmu RTR projects především jako satisfakci za technické problémy, které týmové KTM X-BOW GT2 odstavily z prvního závodu.

Netradičně náročný program, kdy se tréninky, kvalifikace i dva padesátiminutové závody musely vměstnat sotva do dne a půl. Tak vypadal druhý podnik Fanatec GT2 European Series na Red Bull Ringu. Za RTR projects nastoupil opět Jan Krabec. A ve druhém závodu ve třídě AM zvítězil stejně suverénně jako v prvním podniku seriálu na Monze.

„Jel jsem se stejnou strategií jako na Monze. Pokusit se udržet tempo s profesionály, ale nezávodit s nimi a snažit se šetřit pneumatiky na druhou půlku závodu,“ popisuje Krabec taktiku, která mu vynesla už třetí pohár za vítězství v této sezoně. „I tak jsem ale bojoval s přehřátými předními pneumatikami, kvůli nedotáčivosti jsem několikrát dostal varování za překročení limitů tratě. S šéfinženýrem jsme se domluvili, že zajedu brzy do boxu, tím vynulujeme track limits a vychladíme pneumatiky. Ve druhé půlce, když začaly odcházet i zadní pneumatiky, bylo auto paradoxně vyváženější,“ popsal průběh závodu Krabec. Na závěr si jako „dárek“ nadělil předjetí dalších dvou vozů kategorie PRO-AM a celkově obsadil skvělé páté místo.

Za chytrost, s jakou závod jel, chválil Krabce i ředitel týmu a šéfinženýr Tomáš Fanta. „Honza jel velmi chytře, vyčkával, nebojoval s auty Pro-AM. A v závěru je pak stejně dokázal předjet. Vezeme další první místo, jsme ve hře o šampionát, to je skvělý výsledek po tom, co jsme o víkendu prožili,“ uzavírá Fanta pozitivně a zároveň v jedné větě připomíná technické problémy, se kterými se tým musel potýkat.

Už od pátku totiž týmové KTM X-BOW GT2 trápily problémy s elektronikou. Do řešení se zapojili i inženýři značky KTM, která měla na domácí trati tovární tým. Do prvního závodu se ale závadu nepodařilo odstranit.

Se třemi vítězstvími je Jan Krabec po druhém závodním víkendu průběžně ve vedení třídy AM, druhý Rakušan Klaus Angerhofer, startující za tovární tým KTM True Racing, na něj ztrácí čtyři body. „Vezeme cenné body, jsme v čele průběžného pořadí, a hlavně nám tento víkend ukázal, že pokud všechno funguje, je Honza schopný stabilně jezdit na čele své třídy a konkurovat i třídě PRO-AM. To jsou skvělé zprávy a my se těšíme na další závody,“ uzavírá Tomáš Fanta.

Foto: RTR projects

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.