Jan Mareček oslavil svůj premiérový triumf za volantem vozu KTM X-Bow GTX, Sergej Pavlovec vládl po téměř dvouleté pauze třídě C5. Stáj RTR projects měla i při druhém podniku letošní sezony Hankook Carbonia Cupu na Slovakiaringu důvod k oslavám.
"Bylo to skvělé. Tento okruh sedí vozu GTX mnohem více než modelu RR, se kterým jsem závodil v minulosti. Výborně jsem si zatrénoval. Najeli jsme totiž okolo 250 kilometrů," pochvaloval si Mareček.
Největší radost mohl mít český pilot po prvním závodě. V něm totiž získal své vůbec první vítězství za volantem KTM X-Bow GTX. Zvítězil nejen ve třídě A9, ale i absolutně ve skupině A. Cesta na nejvyšší stupeň ovšem nebyla jednoduchá. Ztížil mu ji Oliver Michael s vozem Porsche GT3.
"Hodně jsem s ním musel bojovat. V cíli nás dělilo asi jen šest desetin, bylo to velmi vyrovnané. Jednou mě předjel, pak jsem ho zase předjel já a poté se držel za mnou. Byl to dobrý souboj, napínavý až do poslední chvíle," užil si Mareček cestu za prvenstvím.
Slibně zahájil Mareček i druhý závod: "Po startu jsem si opět pohlídal první pozici. Poté jsem si vyjel mnohem větší náskok než v prvním závodě," popisuje svůj vydařený začátek.
Tentokrát ale své snažení do vítězného konce nedotáhl: "Trochu jsem přetáhl jednu ze zatáček. Vylétl jsem do kačírku a tím pro mě závod skončil," mrzelo Marečka.
Na jeho voze naštěstí nedošlo k žádným poškozením: "Více méně to bylo jen takové sklouznutí po trávě," oddechl si.
Mareček zároveň dodává, že se s novým vozem sžívá stále více: "Už jsem se dostal na nějaké průměrné časy. Teď už to je jenom o tom, abychom pracovali s daty a telemetrií a pilovali každý detail. I přes relativně méně čitelné řízení jsem už auto navnímal tak, abych měl přilnavost. To je takový první krok," říká.
Jan Mareček nebyl jediným pilotem, který při druhém podniku Hankook Carbonia Cupu na Slovakiaringu přichystal stáji RTR projects vítěznou radost. To samé se totiž podařilo i Sergeji Pavlovcovi.
Běloruský rodák nastoupil s vozem KTM X-Bow RR, ve kterém v minulosti zahájil svou kariéru. A přestože nezávodil od roku 2021, ukázal, že ze závodního rytmu nevypadl. V obou závodech totiž ovládl hodnocení třídy C5. Zde proti němu stáli další dva jezdci s identickou technikou - Radim Havlík a Miroslav Šimon.
Další dějství letošního Hankook Carbonia Cupu se odehraje příští měsíc. Ve čtvrtek 22. června se pojede na Masarykově okruhu v Brně.
Foto: RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.