Po životním závodě přísné vyloučení. Flörschové od Charouze přichystal Red Bull Ring krutou tečku

Nejprve se radovala ze zisku svých prvních dvou bodů, poté musela skousnout diskvalifikaci. Sophii Flörschové ze stáje PHM Racing by Charouz nachystal podnik FIA F3 na Red Bull Ringu hořký konec.

Stáji PHM Racing by Charouz, která v této podobě vznikla před začátkem letošního ročníku, zatím sezona 2023 ve FIA F3 mnoho nevychází. První čtyři podniky jí totiž žádné body nepřinesly, stejně jako britskému týmu Carlin. Ani na Red Bull Ringu zpočátku nic nenasvědčovalo tomu, že by se mělo něco změnit. Zatímco Sophia Flörschová dojela do cíle mokrého sprintu jako osmnáctá, McKenzy Cresswell obsadil 23. pozici a Roberto Faria skončil na 24. příčce.

V neděli ale budila Flörschová pozornost. Němka sice startovala jako dvacátá, těžila však jednak z problémů a kolizí svých soupeřů, ale také z dobrého hospodaření s pneumatikami. To se při hlavním závodě ukázalo jako klíčové. Flörschová nakonec dorazila do cíle jako devátá. To původně znamenalo nejen první dva body pro stáj PHM Racing by Charouz, ale také první dva body v šampionátu pro německou závodnici. Rovněž šlo o první případ, kdy ve FIA F3 bodovala žena. Právě Flörschová je totiž jedinou pilotkou, která dosud ve FIA F3 působila.

Dvaadvacetiletá závodnice byla v cíli vděčná zejména za své zkušenosti z vytrvalostních závodů. Po skončení jejího prvního působení ve FIA F3 s týmem Campos v roce 2020 se totiž v sezonách 2021 a 2022 účastnila především závodů European Le Mans nebo FIA WEC ve třídě LMP2. Třikrát závodila i ve 24 hodinách Le Mans.

„Myslím si, že vytrvalostní závody mě v uplynulých dvou letech opravdu naučily šetřit pneumatiky a také projíždět zatáčkami jinak. Naučila jsem se o ně starat dokonce i v době, kdy jsem s někým bojovala. A to se mi nakonec vyplatilo,“ byla juniorka stáje Alpine šťastná.

Přísné vyloučení

Radost z prvních dvou bodů ale nakonec byla předčasná. Flörschová totiž byla po skončení závodu vyloučena. Při kontrole totiž bylo zjištěno, že její vůz nevyhovuje technickým předpisům. Koncové plochy předního křídla se totiž nacházely méně než 70 milimetrů od země.

Diskvalifikace byla pro Flörschovou krutá mimo jiné i proto, že její vůz nebyl v nevyhovujícím stavu záměrně: „Tým nic špatně neudělal. Přední křídlo bylo nastaveno podle pravidel. Na Red Bull Ringu je ale řada hrbolů a agresivních obrubníků. Právě kvůli nim se přední křídlo v závodě ohnulo až příliš. To dostalo vůz do stavu, který nevyhovoval pravidlům. Sophia přitom díky tomu žádnou výkonnostní výhodu nezískala,“ mrzelo tým.

Flörschová a PHM Racing by Charouz tak budou muset o první body zabojovat znovu. Nejbližší příležitost jim poskytne už nadcházející víkend, kdy se bude závodit na britském okruhu Silverstone.

Foto: FIA Formula 3

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.