Michala Makeše bychom v sezoně 2022 již nemuseli vídat za volantem vozu Cupra Leon TCR. Čerstvý šampion TCR Eastern Europe nevěří, že by s tímto modelem mohl i nadále stačit novým autům. Nejen to prozradil v našem rozhovoru.
O víkendu jsi se stal šampionem TCR Eastern Europe. Jaké jsou tvé pocity?
Je to úžasné. Nemůžu tomu vůbec uvěřit. Povedlo se mi to už ve druhé sezoně s vozem TCR a navíc proti tak zkušenému závodníkovi, jako je Tomáš Pekař. V Brně se nám úplně nepodařilo trefit nastavení. Naštěstí to ale bodově vyšlo, takže super.
V úvodu druhého závodu víkendu se do čela posunul Tomáš Pekař, zatímco ty jsi se nacházel na druhé příčce. Pokud by tyto výsledky vydržely až do cíle, získal by titul Tomáš. Jak jsi to prožíval, když jsi jel za Tomášem a titul jsi neměl ve svém držení?
Věděl jsem, že na něj musím tlačit, dokud to jde. Už ve druhém kole ale bylo na výjezdech ze zatáček jasné, že nám odcházejí pneumatiky. Pak jsem ale viděl, že je za mnou Carol (Wittke – pozn. red.). Byla trochu chyba, že jsem ho nepustil před sebe hned a že jsem ho chvíli blokoval. Bylo štěstí, že se před něj nedostal Bartosz Groszek. Když jsem viděl, že mi Carol ujíždí a dohání Tomáše, tak jsem se za sebou snažil udržet Bartosze co nejdéle, aby nedojel Carola, nebojovali spolu a Tomáš nevyhrál.
V úvodu druhého brněnského závodu sahal Tomáš Pekař po titulu. Foto: TCR Eastern Europe
Vyhrál jsi titul se starším modelem Cupra Leon. Ve startovním poli TCR Eastern Europe už ale můžeme najít i novější model Cupra Leon Competición. Jak bys vysvětlil, že je starší Cupra stále schopna vyhrávat tituly i proti novějším autům, jakým je například Leon Competición?
U Fullinrace Academy (tým závodí s novějšími Cuprami – pozn. red.) měli ze začátku sezony spoustu technických problémů. Všechny mouchy ale vychytali a už na Slovakiaringu bylo vidět, že ty jejich vozy letí. Já a Tomáš jsme měli skvělý začátek sezony. Pak jsme si udržovali náskok a snažili se minimalizovat ztrátu vůči Carolovi.
Stáj Fullinrace Academy zažila v Brně velmi vydařený víkend. Carol Wittke si totiž dojel pro vítězství v obou závodech. V prvním závodě se podíval na stupně vítězů i jeho týmový kolega Petr Čížek, který skončil třetí. Myslíš si, že to byla pouze jednorázová záležitost nebo to podle tebe můžeme chápat jako nějakou předzvěst do budoucna, že novější Cupry budou porážet starší Cupry pravidelně?
Rozhodně si nemyslím, že to byl jenom nějaký záblesk. Novým autům to jede. Viděl jsem to na Slovakiaringu i v Brně, když jsem s nimi bojoval. Předjedou vás a jsou pryč.
Stáj Fullinrace Academy v Brně se svými vozy Cupra Leon Competición dominovala. Foto: TCR Eastern Europe
Již před víkendem jsi řekl, že představu o svém závodním programu na rok 2022 zatím nemáš a o všem se rozhodne během zimy. Pokud by ale záleželo jenom na tobě, neměl bys chuť se po letošním zisku titulu posunout například někam výše?
Chuť by samozřejmě byla, ale záleží na penězích. Podle mě by bylo reálné pokračovat v TCR Eastern Europe. Už ale asi ne s naší starou Cuprou. Nevěřím, že bychom s ní mohli proti novým vozům znovu dosáhnout nějakých extra výsledků.
Pokud bys tedy už nepokračoval se starou Cuprou, jaké auto by se ti líbilo?
Asi nové Audi, to je asi nejhezčí koncept ze všech. Tomu ale samozřejmě odpovídá i cena. Uvidíme, snad se nám do budoucna podaří sehnat nějaké sponzory a dát vše dohromady tak, abychom mohli pokračovat dál.
Úvodní foto: TCR Eastern Europe
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.