Vítězný začátek okruhové sezony. Buggyra kralovala při šestihodinovce v Abú Zabí třídě GT4

První okruhý start v sezoně a hned vítězství. Stáj Buggyra ovládla při šestihodinovce na okruhu Yas Marina v Abú Zabí třídu GT4. Za vítězstvím ji dovezli Aliyyah Kolocová, David Vršecký a Adam Lacko. První dva jmenovaní se za volant vozu Mercedes-AMG posadili jen krátce poté, co se vrátili z Rallye Dakar.

"Na svůj tým jsem opravdu hrdý. K úspěchu vedla náročná, ale úžasná cesta. Posledních několik měsíců jsme opravdu tvrdě makali. Máme za sebou Dakar a měli jsme na zotavenou jen pár dní. David (Dakaru se účastnil jako šéfkonstruktér Buggyry - pozn. red.)) a Aliyyah (na Dakaru závodila v lehkých prototypech - pozn. red.) byli po měsíci v poušti pořádně unavení, Adam přiletěl výborně připravený. Celý tým pracoval neskutečně dobře. To, jak jsme zvolili a pak i upravili strategii, se nakonec vyplatilo," byl nadšený šéf stáje Martin Koloc.

Cesta za triumfem ve třídě GT4 ovšem nebyla snadná. V kvalifikaci potrápil Buggyru příliš hustý provoz na dráze a také pneumatiky. Výsledkem byla v rámci GT4 poslední třetí příčka.

V závodě ale brzy byla situace týmu lepší. David Vršecký, který usedl za volant jako první, se totiž ještě před střídáním byl schopen ujmout vedení. To ale neznamená, že to Buggyra měla ve zbytku závodu snadné. Pořadí se totiž často měnilo.

Posádka stáje Simpson Motorsport ve složení David Holloway, Vasilij Vladykin a Carl Cavers, která se přetahovala s Buggyrou o vedení během první hodiny, sice brzy odstoupila kvůli zlomenému řemenu alternátoru, stále zde ale zůstával tým RAM Motorsport a jeho jezdci James Thorpe, Philip Quaife, Philip Keen. Tento souboj definitivně rozhodly poslední zastávky v boxech, při kterých se u Buggyry odhodlali k odvážnému tahu.

"Poslední zastávku jsme udělali jen na doplnění paliva, bez výměny pneumatiky," vysvětluje Vršecký, který auto dovezl do cíle. Pořádně se ale u toho nadřel.

"Gumy měly najeto dvakrát tolik. Auto se sotva udrželo na trati. Musel jsem ho doslova přemlouvat, abych ho udržel mezi čárami vytyčujícími závodní dráhu. Poslední kola jsem jel velmi opatrně, protože vůz vibroval. Bylo to vyhrocené, ale vyplatilo se to," oddechl si po dojezdu.

Unavená ovšem byla v cíli mimo jiné také Aliyyah Kolocová: "V posledních pár týdnech toho mám za volantem naježděno víc než dost. Přechod z off-roadu na okruhy a ještě učení nové trati nebylo snadné. Šestihodinovka byla náročná, souboj s dalšími vozy GT4 byl těsný. Pak se dost počítalo, hodně rozhodovala strategie, což bylo docela stresující. Ale David, Adam a celý tým udělali obrovský kus práce. Dneska jsem si to užila. I v noci, kdy je trať osvětlená, to bylo zajímavé," podělila se v cíli se svými dojmy.

Stáj RAM Motorsport mohla mrzet nejen dvouminutová penalizace, ale také potíže s uzávěrem palivové nádrže, který nešel zavřít. I z těchto důvodů musela týmu stačit druhá pozice.

Za dvě měsíce do Mugella

Další letošní vystoupení stáje Buggyra v seriálu 24H Series by se mělo uskutečnit za dva měsíce, konkrétně o víkendu 25.-26. března. V tomto termínu bude na programu dvanáctihodinovka v italském Mugellu. Dále jsou v plánu starty při podnicích 12 hodin Spa-Francorchamps (6.-7. května), 12 hodin Monza (10.-11. června), 12 hodin Estoril (7.-8. července) a 24 hodin Barcelona (17.-19. září).

S podnikem 12 hodin Spa-Francorchamps už má Buggyra zkušenosti. Právě zde totiž loni absolvovala svůj debut v šampionátu 24H Series. O příliš vydařenou premiéru ale nešlo. Posádka Adam Lacko, Aliyyah Kolocová a Yasmeen Kolocová totiž do cíle nedojela po nehodě poslední jmenované. Pro Yasmeen měl tento incident následky i v dalším průběhu sezony. Od té doby už si totiž nikde nezazávodila a v lednu musela oželet i svou premiéru na Rallye Dakar, neboť stále bojovala se zraněným zápěstím.

Šampionát 24H Series bude letos vrcholem okruhového snažení Buggyry. Bude tomu tak poté, co se tým loni rozhodl přehodnotit své priority a před letošním rokem opustil po dlouhých 30 letech mistrovství Evropy tahačů. Nyní se Buggyra soustředí na dálkové rallye včetně Rallye Dakar a na vytrvalostní závody s plánem startu ve 24 hodinách Le Mans s vozem Mercedes-AMG GT3. Tato auta budou moci v tomto podniku účinkovat od roku 2024. Právě na tento rok Buggyra původně plánovala svou premiéru.

Foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.